Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-16, 13:39
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Skiathos 2014?

Hej alla Skiathosfans!

Håller på och funderar på nästa års resa. Har länge varit sugen på Skiathos, även varit inbokad dit för många år sen, men sen ändrades avresedagen så jag blev tvungen att boka av.

Nu har jag spanat in Fengeros Village i Megali Ammos. Det ser trevligt ut med pool, men är det en mördarbacke dit upp?
Funderar också på vad en taxi från flygplatsen kan kosta? Kanske ingen idé att boka transfer med Airtours?
Har kollat flygstolar kontra charter, det blir dyrare att boka själv om man vill ha fri avbokning av hotellet.

Alla tips mottages tacksamt!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 12:46
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skiathos 2014?

Taxi till Megali Ammos kostar inte många €: runt 10. Det är smidigt: juste taxikö, relativt många bilar (de tajmar ankomsterna) och det går på ett ögonblick att ta sig till hotellet.

Vi har (hittills -peppar, peppar...) alltid hittat flygtstolar till vettigt pris, men det finns ju inga absoluta garantier för att priserna ska sjunka under vår och försommar.

Vi har bokat direkt hos Nikos på vårt favorstställe: Angeliki beach, men annars använder vi ofta booking.com när vi ska boka hotell vid fr.a. storstadsresor.

Lycka till med planeringen! Ni kommer garanterat att trivas på Skiathos.

/Magnus
Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 18:14
SveinB SveinB är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Har aldri bodd der, men vært oppe og besøkt noen der. Monsterbakke er fornavnet bare. Skal man bo der gå opp bakken ved supermarkedet ved Villa Nina. Litt lengre men ikke så bratt, men må ha lommelykt på kvelden. Det er fast pris på 10 Euro til Megali med drosje og 5 fra sentrum.Hadde nok valgt Angeliki Beach fremfor dette hvis du ikke heter Teresse Johaug
Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 18:52
Katitzis avatar

Tack du SveinB! Det tål alltså att tänka på. Har ibland bott i monsterbackar och det är tungt att gå hem i hettan!

Angeliki är det ju flera här på forumet som rekommenderar, så jag får väl kolla upp det lite närmare.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 22:50
Katitzis avatar

Har nu kollat upp Angeliki, det verkar mysigt. Men tyvärr ganska dyrt i jun/juli när vi tänkte åka. Funderar nu på hotel Rea istället. Har någon bott där? Skriv gärna vad ni tyckte i så fall!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 13:12
Katitzis avatar

Nu har jag också börjat titta på Roula Beach! Samma sorts läge som Angeliki, alltså vid stranden med trädgård. Någon som känner till det?
Att det ska vara så svårt!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:24
jeabys jeabys är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Apollo brukar ha billigare flygstolar än airtours. Man slipper oxå mellanlandning i Thessaloniki vilket är skönt. Har de senaste 6 åren bokat flygstol + eget boende. Priset har blivit det samma.
Jag kan rekommendera Hotel Pantheon som ligger mitt i stan. Finns på booking.com. Elias med fru är så himla trevliga. Rent och snyggt. Urmysig innergård som man får ytnyttja. Dock finns ingen pool. Man kan gå till Megali Ammos alt ta bussar/båtar från gamla hamnen till det stora blå Hoppas du kommer trivas i mitt paradis .
Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 21:56
urpe urpe är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Skiathos är en av mina stora favoriter. Kan varmt rekomendera Villa Nina, bott där både i år och under fjolårets tripp. Mycket trevligt att bo där
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 09:04
SveinB SveinB är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Enig att Villa Nina er ett hyggelig hotell, mye hyggeligere der enn på Rea.Har bodd på Nina 20 ganger og 1 gang på Rea.
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 23:53
Katitzis avatar

Tack för tipsen! Vi får se hur det blir. Håller också på att kollar hotell och flyg till Tinos.
Ingen som har något att säga om Roula Beach?

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-10-26, 12:11
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Har aldrig bott på Roula men går förbi varje morron när jag ska köpa frukost trallorna...det ser riktigt trevligt ut! Nära havet och en fin och stor välskött trädgård!!
Svara med citat
Gammal 2013-10-26, 19:38
Katitzis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Har aldrig bott på Roula men går förbi varje morron när jag ska köpa frukost trallorna...det ser riktigt trevligt ut! Nära havet och en fin och stor välskött trädgård!!
Det låter ju bra! Just nu lutar det åt Roula Beach och Skiathos. Men så velig som jag är vet man ju aldrig!
Men det känns som om det skulle vara skönt med en riktig strandsemester efter att ha flängt runt med olika fordon och båtar i Kroatien förra sommaren.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 19:12
Katitzis avatar

Hej igen! Det finns ett enkelt hotell (studios) i Megali Ammos som heter Azalea, känner någon till det? Läget verkar vara bra vid stranden. Men det kanske är för enkelt? Bilderna ser lite tråkiga ut, men så behöver det ju inte vara verkligheten. Boendet har fått 7,9 poäng hos Booking.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 20:49
Flokulla Flokulla är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Jag har varit bott på Roula Beach en gång. Det var toppen tyckte jag.
Litet, lugnt och trevligt. Läget var bra. Nära stranden Megali Ammos, perfekt för morgon och kvällsdopp utan att behöva korsa en väg, bara att gå igenom trädgården.
Sen är det nära upp till vägen för att hoppa på bussen och välja en av alla underbara stränder som finns längst kusten.
På kvällarna är det gångavstånd ner till alla restauranger i gränder, på torg och vid hamnarna.
Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 16:23
Katitzis avatar

Det verkar jättetrevligt Flokulla! Men tyvärr så blir det inte Skiathos för oss i sommar, men kanske en annan gång.

Vi bestämde oss för Tinos och Andros istället då vi hittade billiga flygbiljetter till Aten. Men är fortfarande sugen på Skiathos! Nån gång ska jag dit!

Katitzi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.