|
|||
|
|||
Resetips
Nu har vi bokat en resa till Maleme igen Tredje året i rad nu. Vi har tidigare bott på Maleme Mare hotel. Denna gång kör vi en mer budget variant med självhushåll och ett annat hotell. Sunny suites heter det. Har någon här bott där? Berätta gärna.
Tar tacksamt emot era erfarenheter och tips om restauranger.sevärdheter och liknande. Vi har säkert missat massor tidigare. Tack på förhand |
|
||||
|
||||
Sv: Resetips
Det är ju lite svårt att veta vad ni upplevt under era tidigare resor dit...? Jag antar att ni redan varit uppe på tyskarnas kyrkogård tex.
Om ni inte varit borta i Kolymbari så ska ni åka dit och äta fisk Ett eller flera besök i Chania är ju ett måste...gärna under någon marknadsdag. Besöka saluhallen, stadsparken, promenera i östra delarna i gamla stan och äta på strandpromenaden i Nea Chora är annat som jag brukar göra i Chania. Från Maleme kan man hoppa på bussen till Paleochora för att tillbringa dagen där och få en fin tur över bergen. En kväll i Platanias på någon av alla trevliga restauranger kan ju också vara trevligt... Fantastisk utsikt uppe ifrån gamla Platanias. Ja det är några av mina tips om vad man kan göra i närheten... // Malin |
|
||||
|
||||
Men Nilam då!!! Nu tränger det på i Kreta-tarmen. Det är precis nästan allt vi brukar göra också.
Bra beskrivning på trevliga saker man kan göra på västra Kreta Birgitta. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Världens äldsta olivträd. Bredvid trädet finns ett fint olivmuseum. I närheten av Ano Vouves finns en grottkyrka som heter Ioannis Ermitis. Kyrkan är väl värd ett besök, inte minst för de sanslösa utsikten över triljoner olivträd, och ut över havet. |
|
|||
|
|||
Tack för tipset
|
|
|||
|
|||