|
||||
|
||||
sommarens resa artar sig
Nu när Kulturhuvudstaden är invigd och dagarna börjar gå i lite lugnare takt här i Umeå igen, så har vi börjat skissa på årets ö-luff.
Med 128 dagar till avfärd har vi bokat våra första nätter i juni på Schinoussa och Hotel Iliovasilema. 3 nätter med frukost, hämtning i hamnen och, enligt utsago, skjuts till valfri strand varje dag... Därefter en 15-minuters färja till Iraklia där vi möter upp fyra andra Umeå-familjer för att fira midsommarafton. Med 22 Umebor på ön så gissar jag att vi kommer att dominera turiststatistiken! Vi har tänkt oss fyra nätter på Iraklia, och har bokat fina rum på Maistrali Club, även här ingår frukost. En vecka i småkykladerna alltså, sen väntar 10 oplanerade dagar på oss. Kan det bli Amorgos, eller möjligen Astypalea? Eller är det dags att återse Donoussa, 7 år senare? Den som lever får se! Nu börjar nedräkningen på riktigt! Hurra! |
|
||||
|
||||
Sv: sommarens resa artar sig
En virkelig God plan, Bea
|
|
||||
|
||||
Imponerande service måste jag säga.
Citat:
|
|
|||
|
|||
"skjuts till valfri strand varje dag..."
Men det bästa med Schinoussa är JU att gå och njuta av omgivningen - fast hem är det ju gott att få skjuts!!! Ha det så gott på denna underbara ö! |
|
||||
|
||||
"Men det bästa med Schinoussa är JU att gå och njuta av omgivningen - fast hem är det ju gott att få skjuts!!!"
Jo, det blir nog en del promenerande också. Men det var bra lockbete tycker jag! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|