Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-25, 13:21
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pris på boende

Min erfaring er at vi bor omtrent like billig i år som vi gjorde for 10 år siden
- det er helt utrolig, og årsaken til at vi kan være så mange uker i Hellas som vi har vært de siste årene spesielt
Om vi noen få netter bor 5 - 10 euro dyrere nå, er det fordi vi er blitt l i t t mer bekvemme med årene
- vi bor fhv enkelt, men t r i v e l i g og aller viktigst er u t s i k t e n

Det å v æ r e i Hellas er luksusen for oss

Men om vi finner et litt mer "Luksuriøst" hotell til en pris vi synes vi "fortjener" unner vi oss det og i blant - i Athen vil vi ha l i t t høyere standard
Svara med citat
Gammal 2014-02-25, 15:28
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jag håller med om att det var en enorm ökning från ett år till ett annat där i Batsi! Lite svårt att förstå varför.

Vi har nog så sakta ökat våra boendekostnader i Grekland sedan vi reste första gången hela familjen 2004, men jag tror att det har att göra med att barnen blir äldre - och större.

Däremot upplever jag att det fortfarande är oförskämt billigt med boende! Nu i juni har vi förbokat på Schinoussa och Iraklia och betalar på båda öarna 50 euro/natt inklusive frukost för 4 personer. Det är vad vi betalar för enbart frukost här i Umeå när vi ibland unnar oss hotellfrukost en helgmorgon....

Det är faktiskt ett av mina "säljargument" när jag försöker locka andra till Grekland, att boendet ofta är så bra och så billigt!

Bea
Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 09:05
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Jag brukar via mail förhandla direkt med hotellägaren o har senaste 10 åren på Santorini betalat ca 32-35 Euro/dygn för lägenhet m havsutsikt + transfer . I år hade dock priset sjunkit till 30 Euro/dygn för samma period, utan att jag försökte pruta!
Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 12:33
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
25 - 30 euro er jo sykt billig da! Får man hotellrom for det på populære steder i Skandinavia? I hjembyen min, Stavanger, tror jeg neppe det er mulig å få et hotellrom for under 1000 NOK per natt, og der er det helårssesong, altså laaang tid å tjene penger på i forhold til de 3- 4 mnd grekerne har. Mange utgiftene grekerne har er jo de samme som våre, bortsett fra arbeidskraft, og nå selger de kanskje rommet "hvitt" mens de før ikke betalte skatt.
Vi kan ikke få i pose og sekk: vil "vi" at grekerne har en hvit økonomi, må også vi som turister forvente å betale mer.
Men enig i at fra 90 til 160 e var en bratt stigning
så du menar allvarligt att vi ska jämföra priser i norge med grekland? Bnp per capita osv? Lätt att säga med norska oljepengar i plånboken. 1000 pix för hotellrum, vat det än må vara, då hade jag fått stanna hemma 365 dar om året!
Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 12:52
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Har du kollat på någon annan bokningssida än booking.com. Jag upplever att många gånger så är booking.com betydligt dyrare än andra sidor i alla fall på de hotel som varit aktuella för oss. Lowcostholidays,se, travelrepublic, alpharooms. ebeach,sunshine m fl är ju bra sidor att boka på och finns ofta bra priser. Nu pratar jag bara av egen erfarenhet och vi bor alltid bra och till riktiga bra priser också.

Margaretha
Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 16:43
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
så du menar allvarligt att vi ska jämföra priser i norge med grekland? Bnp per capita osv? Lätt att säga med norska oljepengar i plånboken. 1000 pix för hotellrum, vat det än må vara, då hade jag fått stanna hemma 365 dar om året!
Du bor inte på hotell i Sverige då förstår jag... Svårt att bo under 1000 kr/natt här
Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 16:53
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Margaretha Visa inlägg
Har du kollat på någon annan bokningssida än booking.com. Jag upplever att många gånger så är booking.com betydligt dyrare än andra sidor i alla fall på de hotel som varit aktuella för oss. Lowcostholidays,se, travelrepublic, alpharooms. ebeach,sunshine m fl är ju bra sidor att boka på och finns ofta bra priser. Nu pratar jag bara av egen erfarenhet och vi bor alltid bra och till riktiga bra priser också.
Margaretha

Isåfall får man tillbaka mellanskillnaden av booking.com. Det har jag själv utnyttjat en gång.
Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 21:37
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Isåfall får man tillbaka mellanskillnaden av booking.com. Det har jag själv utnyttjat en gång.
Min erfaring med booking.com er virkelig god
Senest for et par dager siden ringte de meg for å gi tilbakemelding på en forespørsel jeg hadde sendt dem!
Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 00:37
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Du bor inte på hotell i Sverige då förstår jag... Svårt att bo under 1000 kr/natt här
Precis! Sällan iaf. Men sådan är jag. Kanske snittar på en hotellnatt per år. Däremot reser jag utomlands typ 4-6 ggr/år. Sitter btw just nu på tåget hem fr ARN
Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 16:31
friss friss är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Förra året var första året vi bokade i förväg när vi båtluffade. Blev förvånad att det var så billigt, samma pris som att boka på plats. Vi bokade då via booking, kollade aldrig något annat. Vet att 25-30 per natt är väldigt bra pris, har alltid betalt det i juni eller sept, så blev lite förvånad när det var så stor skillnad i år, dock inte på alla öar. Måste säga att standaren (ser att det skrivits mycket om detta) ofta varit väldigt bra till det priset, dock kräver vi inte pool, badar alltid i havet
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:23.