![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Svein och tack för tipsen! Ska testa restaurangerna
Kanske vi ses i maj ![]() Ulrica |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis till ett bra val av ö
![]() ![]() ![]() Om man tröttnar på sol och bad kan man åka utflyktsbåt till grannöarna Skopelos och Alonnisos. Turen är jättefin. Man får ca 2-3 timmar på varje ö så man hinner spatsera och äta... Fantastisk upplevelse ![]() Inne i Skiathos stad finns gott om restauranger. Jag har fastnat för en taverna vars namn jag aldrig lyckas komma i håg. Ganska lätt att hitta till... promenera längs gamla hamnen hela vägen fram till den berömda trappan med kuddarna . Gå uppför trappan och fortsätt framåt tills du kommer tills du kommer till ett torg med en kyrka. Fortsätt förbi torget och du kommer till en liten smal gränd och där finns ett par tavernor... Den ena heter Ellenikon (spelar levande musik på kvällarna) och den andra är en bra restaurang... Om man känner för att förbränna lite kalorier kan man promenera uppför en himla massa trappsteg upp till kyrkan som vätter mot nya hamnen så är det jobbigt men absolut värt mödan väl däruppe... K 111 dagar till min åttonde gång på denna pärla ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alexandros?
|
|
|||
|
|||
![]()
Ett utmärkt val av resmål. Tavernan ovan (Lyhnari) rekommenderas varmt. I närheten finns Asplirithos, som också är mycket trevlig. Lite längre ner längs Papadiamantinis och på andra (högra uppifrån sett och femtio meter in på en tvärgata) finns O´Paraxenos på en fin innergård. Hög klass och låga priser.
Om du badar på hemmaplan så promenera bort en bit söderut till Swell Beach Bar vid Anhgeliki beach Hotel (där vi alltid bor). Andra stränder, utöver de mest kända, som vi rekommenderar är Agia Eleni, Ambelakia, Elias och Mandraki. Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vill slå ett slag för en lilla familjetavernan som ligger i hörnet precis innan man svänger in till Lyhnari (kommer inte ihåg namnet). Den är mkt liten, några få bord och stolar. En liten supermarket mitt emot och en blomaffär mitt emot den. Det är nästan bara lokal befolkningen som går dit. En liten meny och mamman lagar all maten. Underbart enkelt och gott och suveräna priser
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så mycket för alla fina tips!! Kommer jag ha stor nytta av när jag nu snart drar till Skiathos
![]() Ulrica |
|
|||
|
|||
![]()
Det er meget mulig, fikk bestilt tur 24 mai
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|