![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Med vatten och i Grekland! Helst nyduschad och i skuggan före maten som någon sa
![]() Har tagit med en flaska hem någon gång men det är inte alls samma sak att dricka ouzo i Sverige! |
|
||||
|
||||
![]()
Min man dricker ouzon alltid som den är, utan is eller vatten. Jag dricker på alla sätt.
![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Här på Kreta dricker vi raki oftare än ouzo. "Hemma" i Sverige dricker vi en ouzo både fredag och lördag kväll. Alltid lika gott och godare än raki!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En gång var jag på en tysk bierstube, där de framställde sitt eget öl. Det var sagolikt gott. Så gott att jag köpte med mig ett krus hem. Men när jag satt hemma i mitt svenska kök och skulle dricka det, smakade det inget speciellt. Tror inte ens att jag drack upp det. ![]() Mycket hänger samman med stämningen, klimatet, maten younameit. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Jag halsar! Direkt ur flaskan! Och allt i ett enda svep! Och vips säger det bara så är hela flaskan slut
![]() Näääe, riktigt så gör jag ju inte ![]() Tycker ouzo är riktigt gott till bläckfisk och lite andra smårätter. Har svårt för att blanda den med vatten. Däremot en liten isbit i kan vara helt ok. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|