|
|||
|
|||
Bussförbindelse?
Hej
Vi kommer att befinna oss på Samos i början på juli. Vi kommer med båt till Karlovassi eller Vathy och min tanke är att ta bussen till Kokkari och bo där några dagar, för att sedan resa vidare till Ormos Marathokampos innan vi flyger till Athen. Nu undrar jag dock över hur bussarna mellan Ormos M och flygplatsen brukar gå, någon som vet? Är det bättre att göra tvärtom, alltså Ormos M först sedan Kokkari? (med tanke på bussförbindelserna). Ytterligare en tanke är att välja Ireon framför Ormos M, någon som har idéer kring det att dela med sig av? Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
Sv: Bussförbindelse?
Skulle föredra Ireon. Efter 28 resor till Samos skulle nog jag göra det.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Tack, jag har kollat busstiderna och förstår det som att det kommer nya i början på juni. Men gissningsvis är inte förbindelsen mellan Ormos Marathokampos - flygplatsen mycket bättre (?). Tips på vad en taxi kan kosta sisådär en 3 mil? |
|
|||
|
|||
Då gissar jag att du "kan din ö" . Jag har förstått det som att Ireon är större än Ormos M och mer lättillgängligt i förhållande till flygplatsen och bussförbindelserna, men vad är du föredrar med Ireon? Något särskilt?
|
|
||||
|
||||
Vi bor för det mesta i Potokaki en liten och stilla by vid havet. Åker i bland till Ireon för att luncha eller inta en god middag en skön och ljummen kväll vid havet. Sedan har ni nära till Pythagorion. Som har en livlig hamnpromenad. Ormos är väl inte den "Vackraste" byn på Samos. Men men smaken är ju olika.
Vart ni än hamnar hoppas ni får en fin stund på Samos. |
|
||||
|
||||
Kostade 8 € från flygplatsen till Pythagorion senast jag åkte. Dit är det bara fyra kilometer. Har för mig att det är fasta priser på Samos.
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
3 mil kan med andra ord bli ganska kostsamt. Taxi får bli en nödlösning, och jag funderar vidare. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|