![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Aten, västkykladerna och småkykladerna på 12 dagar? Ni lär få åka mycket båt i så fall.
Jag hade nog koncentrerat mig på Naxos, kombinerat med en eller två småkykladiska öar. Västra hade jag valt bort. Vill ni absolut till Serifos/Sifnos, så tänk på att det är dåliga kommunikationer mellan väst- och östkykladerna. Tror det går två båtar i veckan mellan Serifos - Paros. Möjligen fler under högsäsong. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Nej Netwolf, nu var jag nog otydlig. Jag menar förstås att antingen åker vi till Sifnos och Serifos som vi aldrig har varit på, eller så åker vi till Naxos och en liten ö ("det gamla vanliga"). Att fara och flänga med färjorna är bara jobbigt! Två öar på tolv dagar blir nog bra. Går ju att bo både i Naxos Chora och Prokopios om vi vill ha variation.
Men vilken av småkykladerna tycker du att vi ska satsa på då? |
|
||||
|
||||
![]()
Donoussa!
|
|
|||
|
|||
![]()
Donoussa skulle inte jag välja med ett så litet barn. Ön består av rejält branta backar till och från allt. I juli har också de bästa stränderna fyllts av unga athenare som festar hårt på och bredvid stränderna. Vi har varje sommar hittat kanyler i sanden på de olika stränderna.
Koufonissi är den minst backiga ön, men också den mest exploaterade, Schinoussa har många stränder att välja mellan och på Iraklia träffar ni fler tyska och brittiska turister än skandinaver. Lycka till med reseplaneringen! Våga |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|