Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-18, 21:58
kassiopeja kassiopeja är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Hemkommen från Nea Chora

Landade vid midnatt efter min Kretavecka. Har haft det toppen!

Nea Chora i tidig säsong var perfekt för oss (två småbarnsmorsor som behövde komma ifrån ett slag), en stilla lunk men ändå inte alltför lugnt och med Chania på mycket bekvämt avstånd. Några dagar var det lite väl blåsigt och på kvällarna var det skönt med en kofta, havet var svalt men fullt badbart.

Många bra restauranger, Portes inne i Chania blev vår favorit. Auberginerullar fick vi receptet på av Susanna och kommer absolut laga hemma.

Hotellet, Danaos, passade oss bra. Ett rum helt utan krusiduller men med härlig havsutsikt. Någon dag hade vi kanske haft glädje av lite köksutrustning för att kunna fixa lite mat men egentligen saknade vi inte det utan hade fullt upp med att hinna prova oss igenom alla restauranger vi ville besöka och orka äta alla rätter vi ville hinna smaka...

Har hittills inte varit så mycket av en återvändare men skulle absolut kunna tänka mig att komma tillbaka till Nea Chora. Då kanske också för några utflykter åt sydväst.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 01:50
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Hemkommen från Nea Chora

Stort tack för att ni vågade er på att uppleva Chania på mitt sätt och helt utan AI!!!

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 09:06
kassiopeja kassiopeja är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

AI - aldrig provat, inte intresserad.

Jag kan förstå att konceptet tilltalar barnfamiljer men vi har inte saknat det de gånger vi rest med dottern, nu snart 9. De flesta resor har vi istället rest med andra familjer, det är perfekt för oss.

För en vuxenresa har jag svårt att ens se några fördelar rent teoretiskt.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 09:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Härligt att ni också gillade Nea Chora/Chania. Där bodde vi i april förra året och blev väldigt förtjusta. Vi bodde alldeles vid hamnen.

Om 10 dagar så reser jag och väninnan till Kedrissos i Kato Daratso, en bit längre ut. Det ser vi fram emot. Jag har dock en svårt stukad fot som gör att jag inte kan gå så långt, men buss går ju så man kan åka till Nea Chora och Chania.
Jag har varit flera gånger förut på denna del av Kreta och gillar verkligen den delen. Många turister JA men det är jag själv också och alla genuina pärlor hittar man bara man kikar lite. Väldigt god mat får man också på de allra flesta ställen!

Kikh: Vi hörs och syns!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 16:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av kassiopeja Visa inlägg
Många bra restauranger, Portes inne i Chania blev vår favorit. Auberginerullar fick vi receptet på av Susanna och kommer absolut laga hemma.
Portes är en av mina favoriter i Chania, har aldrig blivit besviken där, snarare glatt överraskad. Berätta gärna hur auberginerullarna blev.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:04.