|
||||
|
||||
Sv: Vad var det som gjorde att just DU föll för just GREKLAND?
Så är det för oss också. När vi båtluffade i Thailand en månad njöt vi av bland annat vacker natur, fantastiskt vatten och god mat. Men under hela månaden kände vi en stor saknad efter Grekland.
|
|
||||
|
||||
Vad var det som gjorde att just jag föll för just Grekland?
Allt stämde direkt. Det sa bara klick i samma stund jag steg i land på Kalymnos 1992. Det är inte bara en sak utan en hel mängd komponenter som tillsammans blir en perfekt enhet. Människorna, maten, miljön, havet, bergen med doftande kryddörter, katterna, vita hus med blå dörrar och mycket mycket mer. Jag kan hålla på länge.... Känns som ett livslångt förhållande med en väldigt komplex partner. Och nu blir jag ju bara så sugen att dra ner dit och njuta av allt detta. |
|
|||
|
|||
Citat:
Anki |
|
|||
|
|||
Sätt deg en ljummen kväll på stranden, hör på vågorna som rullar inn, se på stjärnehimmelen,fiskbåtar som vaggar stilla, musik och skratt från en taverna, andas djupt inn och blunda....
Du kan inte vara lika lycklig nån annanstans |
|
|||
|
|||
Så sant..
|
|
|||
|
|||
Efter att ha läst alla svaren så får man säga att det finns minst tusen skäl att älska Grekland och lika många tusen till att åka dit.
|
|
|||
|
|||
Precis som för många andra här finns det hur många anledningar som helst till att jag fallit och fortsätter att falla för Grekland gång på gång.
Men en speciell sak med att vistas i Grekland är att jag ingen annanstans upplever så många stunder av "mindfullness", att bara vara i stunden och njuta av den! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Lagom slappt och härligt. Det gör att man helt enkelt känner sig hemma.
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
En synnerligen lyckad kombination! |
|
|||
|
|||
Människorna,och åter människorna!
Har varit i dom flesta länderna i europa och runt medelhavet,men just grekerna är underbara! Sicilianarna har också något visst,men grekerna tar förstaplatsen hos mig. |
|
||||
|
||||
Hösten 2000 var första hårda känningen av utbränd,jobbade 3år utan ledigt(startade min verkstad jan-97..panik i huvvet o sökte resor,Mallis fanns som sista minuen inget bra boende..Kreta direkt från Luleå,Rethymnon,Adele hotel Alkion...hyra mc,köra runt,simma o dyka,träffa folk..1v då hjälpte mycket,sedan har det varit varje år fram till 2011 då jag var hemma o ledig 2v..inget bra..2012 blev det båt kurs,förarbevis ombord på segelbåt..Reguljärflyg till Aten,Pireus med övernattning,flyingdolphin till Poros o mönstra på,segla runt 6dagar till olika hamnar o tavernor...härlig resa o god mat,Pireus var trevligt att vandra runt i..2013 blev det Tilos...guld ö med guldmat :-)
Fortfarande är det hårda känningar i kropp o knopp(på väg att ge upp företagandet o sälja bort kåken o verksta´n)..men längtan till Grekland övervinner mycket.. Längtar till höstens resa..var den nu bär iväg till!Hasse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|