Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-04, 12:54
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Några små reflektioner.

Under fyra veckor fick jag uppleva det bästa av Grekland (två veckor på Tilos och två på Kreta.) Från den 13:e april då vi kom ner med första chartrade planet Arlanda/Rhodos. Och på flygplatsen möttes av en välkomstkommitté: musik, blommor, vin och kakor. Till den 16:e maj då jag lämnade Kreta. (med tre tvätt/packdagar mellan resorna.)

Väl hemma igen gör jag som vanligt några små reflektioner.

Tänker på Tilos … Stillheten på stranden, bara jag och solguden. Vågorna som varsamt rullade in och lade sig nedanför mina fötter. Segelbåten i fjärran, fåglarna som svävade högt över stranden för att sen försvinna bort över bergen. Kameran som låg laddad och klar om delfinerna åter skulle dyka upp…

Sen tänker jag på Kreta … Och stillheten är som bortblåst. Även om solguden var mig trogen fick jag dela honom med många andra. Redan innan granntuppen vaknat låg det färgglada handdukar utspridda över solsängarna - trots förbudsskyltar. Efter en stund blandades plasket och skratten från barnpoolen med ett ihärdigt kvittrande. Det tog en stund innan jag kunde identifiera arten som
Mobilus smsus.

16.00 var det dags för Happy hour! Vilket betydde att poolbaren sänkte priserna på drycker och höjde ljudnivån på musiken. En stund senare var det

Senast redigerad av sjöborren den 2014-06-04 klockan 13:03.
Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 13:17
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Några små reflektioner.

Variation ska ju vara bra! Jag vet ju vad jag själv helst väljer.
Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 14:22
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Variation ska ju vara bra! Jag vet ju vad jag själv helst väljer.
Jeg og, uten tvil!
- for å "rettferdiggjøre" Kreta, så finnes stillheten der og, om man velger d e n
Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 16:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Ja, det kan verkligen vara skilda världar.
Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 21:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Så långt ifrån lilla Kedrissos hotell man kan komma! Fåren utanför balkongen och höns en bit bort. Medelålder på 55 -60+ och ett fantastiskt poolområde...2 barn har vi sett på hela veckan...hade gärna kunnat vara flera...Det har varit riktigt mysigt med närheten til Nea Chora / Chania. Vädret har varit mulet,grått, blåsigt o trist de allra flesta dagarna. Men vi har haft så trevligt!! Grekland är Grekland och vännerna vi träffat här är så trevliga. Chania är en härlig stad...Nu får vi se vad Tilos bjuder....Där ska jag förhoppningsvis somna om en vecka prick!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 22:54
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Lissi! Trots att vår terrass gränsade till poolområdet blev vi aldrig störda. Och vi hade också djur; två duvor som varje morgon spatserade fram och tillbaka på muren runt vår altan. Så det första jag gjorde i väntan på att frukostäggen skulle bli klara, var att mata duvor.

Och vi hade turen att bo ett stenkast från tre mycket bra tavernor: En bit upp på vår gata låg Horiatiki och Horiatiko. Några steg till och vi var inne på Roka.

Ha fortsatt sköna dagar på Kreta. Och sen på Tilos. Kommer ni dit även i september? I så fall kanske vi ses.

Sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 06:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

I september är vi på Kreta igen! 2 veckor med Claes och en själv....

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:51.