|
|||
|
|||
Romantisk resa, men var?
Hej!
Jag och min tjej är två 22åriga Grekland älskare, men nu har vi kört fast. Vi har tänkt att åka på en riktigt romantisk semester nu i sommar eller eventuellt nästa sommar, men som sagt så har vi inte den blekaste aning om vart vi ska. Vi har varit inne lite på Santorini men skulle gärna vilja ha lite expert hjälp. Vi har inte speciellt många krav, men självklart så ska dom små gränderna finnas och fina stränder. vi har inte tänkt att åka till någon av dom "vanliga" öarna (kreta,rhodos osv). Vi båda älskar att ligga på stranden på dagen och om möjlighet finns, gå in till hamnen/stan och äta på någon god restaurang för att sen kanske ta någon drink på någon trevlig bar Dom två senaste semestrarna så har vi varit i Parga och Skiathos, och båda resmålen uppfyllde verkigen alla våra önskemål. Men vi är på jakt efter en ny favorit som man kan åka tillbaka till Hoppas någon vill hjälpa oss att välja, och verkligen tack så mycket på förhand! |
|
||||
|
||||
Sv: Romantisk resa, men var?
Det låter som Skopelos för mig.
|
|
|||
|
|||
Hej
låter som Naxos i mina öron.. nu råkar det vara min favoritö, men Naxos har verkligen allt det ni letar efter, speciellt de fina stränderna Agios Prokopios Agia Anna och Plaka är de finaste i mitt tycke. vill man ha den lilla intima stranden där man också kan bo mitt på stranden är Agia Anna att föredra, Agios Prokopios lika fin strand men något större och lite livligare. (där bor vi Plaka är en fantastisk strand men jag tycker att de senaste åren bebyggelse där gör att det inte är lika charmigt utan påminner lite mer om de vanliga semester öarna typ Rhodos, Zakynthos m.m. med nybyggda restauranger och hotell på rad... Chora med sina virvlande gränder är en jättefin plats att gå "vilse" i med mysiga barer och små restauranger, även hamn promenaden är fin men där ska man i största mån avstå från att äta då maten oftast inte är lika bra som övriga platser i stan, det finns många mycket bättre restauranger i Agia Anna och Agios Prokopios. lycka till och låt oss veta var ni hamnar Zelda |
|
||||
|
||||
Vakre NAFPLIO er mitt forslag
Om du ikke vet det allerede ligger byen kun en to timers bussreise fra Athen - og om dere ikke ville være hele ferien, og ønsker en øy, kan dere enkelt lkomme videre til feks Poros og HYDRA Med disse forslagene har jeg tenkt m e r på Romantikken, enn på strendene kanskje Lykke til med valg av reisemål |
|
||||
|
||||
Jag tycker Folegandros var väldigt romantiskt och vackert. Annars håller jag med om Skopelos!
Bea |
|
|||
|
|||
Varför inte kombinera Santorini med Naxos. På dessa öar finns allt det ni söker efter. Utvalet på öar är enormt och vi som svarar kommer med all säkerhet ge er våra favoriter.
|
|
|||
|
|||
Jeg er selvfølgelig enig med Kari
Og det er grekerne også, for de synes Nafplio er Hellas' mest romantiske by. |
|
|||
|
|||
Varför inte Ikaria, där vi fann varandra, eller Ios, som vi nyss besökt.
|
|
||||
|
||||
Jeg ble jo ikke overrasket
|
|
|||
|
|||
oj vad snabba ni var med svaren, verkligen jätte tack!
Skopelos har tjejens farmor rekommenderat till oss sedan första gången vi nämnde Grekland. Så Skopelos är verkligen något vi tänker över! Sen eftersom jag var ledig idag så läste jag en del om just Naxos och Santorini. det här kan nog bli ett av de svåraste valen vi gjort, just eftersom allt låter så bra! Är det någon av er alla goda själar som vet bra hotell ni själva besökt och kan rekommendera vid stranden på Skopelos eller Naxos? Jag ska själv forska lite imorgon om hotell och öar, men ni kan ju verkligen erat grekland så ni får jätte gärna fortsätta hjälpa oss Och bara så ni alla vet så kommer vi båda två uppdatera här på forumet innan vi åker, var vi åker och speciellt hur bra vi har det där nere! återigen tack frö alla tips ä så länge! |
|
|||
|
|||
Ja, på Naxos kan jag verkligen rekommendera Agios Prokopios Hotell. Vi har bott där många ggr och trivs riktigt bra. Det är i en lugn del av byn, en bit fr den sk huvudvägen. Ett par minuters gångväg fr supermarket, ett flertal bra tavernor. Det går alldeles utmärkt att stanna kvar i byn på kvällen, det finns bra matställen o flera barer. Vill man åka in till Chora går bussen en gång i halvtimmen och den tar 10-15 minuter in. Kostnad enkel per person är 1,60€ per person.
I hyran av studio ingår frukostbuffé samt hämtning o lämning vid färja eller flyg. Lovar att ni får några av de bästa grekiska stränderna inom gång avstånd. Först Prokopiosstranden, en kort promenad bort finns Agia Anna och därefter kommer underbara Plaka. Att simma här känns som att simma i en stor underbart blå swimmingpool av jätteformat. Vaggelis som äger hotellet har familjemedlemmar som har hotell på samma gata. De hotellen heter Dimitra och Ioanna, fina hotell det också. Tror absolut inte ni blir besvikna om ni väljer Naxos! |
|
|||
|
|||
Ett annat bra hotell är Summerdream 2 i Agia anna
|
|
||||
|
||||
Naoussa på Paros.... Fine strender, fint å kjøre bil og oppleve nye små byer og badesteder... Fint å leie sykler for å sykle til sin egen strand... mange romantiske barer og spisesteder...
Fint å kombinere m en dagsutflukt el overnatting på Anti paros. Hotel Senia anbefales gjerne om dere vil bruke litt penger på bosted |
|
|||
|
|||
Re: Romantisk resa, men var?
Naxos! HÅller med tidigare inlägg om att Naxos har allt det ni söker. Helt fantastiska stränder, även den inne i Choran är helt ok, underbart kringelkrokiga små gränder, fina barer o restauranger, trevlig livlig hamnpromenad. Finns många bra hotell inne i stan som jag tycker är jättebra att bo i och ha gångavstånd hem på kvällen. Att ta sig ut till stränderna på dagen är inga som helst problem då bussarna kör hela tiden, om ni inte hyr ngt åkdon vill säga!
/Emma |
|
|||
|
|||
Citat:
Håller med läget är toppen om man vill ha lite lugn och ro, vi har bott hos Ioanna flertalet gånger, hela familjen är underbar, gästvänliga och jättefina rum/lägenheter, Ioanna brukar vara lite billigare än Prokopios hotell, men lägenheterna är rymligare. Lycka till med valet Zelda |
|
|||
|
|||
Det låter och känns som att det blir Naxos eller Skopelos, jag och tjejen ska sätta oss ner imorgon och kika över hotell och sånt där roligt
Förhoppningsvis så kan vi åka redan iår, annars så blir det nästa år! Tack så hemskt mycket för hjälpen allihopa! Men tveka inte att skriva något mer förslag om Grekland, inget är bestämt ännu |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|