|
|||
|
|||
Parga Beach/Valtos Beach
Hej!
Undrar om någon har erfarenhet av ovanstående hotell som Apollo har. Det skall ju vara lämpligt för barnfamiljer (men vi har inte barn) Har läst litet kundomdömen på deras sida och flera har haft synpunkter på deras frukost. |
|
|||
|
|||
Sv: Parga Beach/Valtos Beach
Jag promenerade runt där i förra veckan mellan regnskurarna.
Frågade ett norskt gäng i övre medelåldern om de trivdes att bo där. De hade återkommit dit då de funnit det bra service. De tyckte att rummen var rymliga och de hade ett stort kök. Lugnt läge och tyst på natten och nära till stranden. De var mycket nöjda med frukosten. Sen tog de antingen taxibåt till Parga eller vanlig taxi hem på kvällen. De betalade 6 euro för bil och 2 euro per person för båt. Nu var de 6 personer och tjänade på att ta taxi hem tillsammans men valde att gå till Parga på dan. Det är svårt att råda någon. Själv vill jag bo mitt i Parga men smaken är så olika. /Marja |
|
||||
|
||||
Jeg burde vel ikke svare , siden jeg ikke kjenner hotellet
Det jeg ville si er at vi har bodd en gang midt i Parga og en gang ved Valtosstranden, men har aldri følt behov for hverken badebåt, eller taxi Synes det er en trivelig og vakker liten "vandring" mellom dem |
|
|||
|
|||
Tack för synpunkterna. Vi åker nog dit. Vi vill gärna ha boende nära till stranden men samtidigt inte vara för långt ifrån annat man kan göra/se och vi har bara varit på öarna förut. Tänker att på fastlandet finns bättre möjligheter till olika aktiviteter. Ni som varit där, känner ni till någon bra bokhandel, inte turistdito utan en som har sortiment på grekiska.
|
|
|||
|
|||
Den enda bokhandel jag känner till med sortiment på grekiska är vid gatan Riga Feraiou str.
Du finner den vid Krioneri strandens början eller strax efter krönet till höger om det jobbiga "inkastarstället! restaurangen vid bukten. / Marja |
|
|||
|
|||
Bodde på Parga Beach förra året. Vi var mycket nöjda. Reste med 2 barn, då 11 och 14 år.
Var ganska blandat med folk. Inte speciellt mycket småbarnsfamiljer. En hel del greker. Frukosten var helt OK tyckte vi. Var en lite enklare buffé. Om man skall anmärka på något, så var det att det bara fanns 2 mindre pooler, med ett fåtal solstolar bredvid. Om man inte orkade passa på dessa, fick man ligga vid stranden istället. |
|
|||
|
|||
Perfekt med greker, då får man kanske chans att prata litet grekiska. Hur fungerar det med internet på hotellet? Är det ide att ta med surfplatta?
|
|
|||
|
|||
Valtos tycker jag ligger för långt ifrån centrum. Bor hellre nära badbåtarna än vid de bortre stränderna. Själv bor jag oftast vid Piso Krioneri.
|
|
|||
|
|||
Finns det vackra fiskar i vattnet så det är någon ide att ha med kamera som tål vatten? Runt t ex Rhodos finns ju många små blårandiga fiskar men det är enda stället jag sett dem på.
|
|
|||
|
|||
Jag tycker inte det är värt att ta med kamera. Det finns massvis med småfisk, om man står stilla så kommer de och nafsar en på benen. Vill man fota fisk så är Egypten eller Gullmarsfjorden bättre alternativ.
|
|
||||
|
||||
Annars finns det minst 3 FishSpa i Parga
om man är intreserad av småfisk. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|