![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Lena. ska göra detta ikväll.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har idag fått svar från SVT, de har inga planer på att sända denna serie. Hänvisar bla. till att den har några år på nacken. Det är ju deras egen förskyllan i så fall, hon skrev att de ju vill sända färska serier. Synd att de missade tåget när det gick, i så fall enligt den logiken.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var ett tråkigt besked, men inte helt oväntat. Bättre nya, undermåliga serier än serier med lite innehåll, om än några år gamla - det verkar vara så SVT resonerar. Jag går fortfarande och väntar på svar på mitt mail till SVT. Får nog göra en påstötning.
Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Ja jag skrev tre gånger. fick svar efter tredje gången, men ej av mannen jag skrev till utan av en kvinna. Om du vill kan jag ta fram adressen, ikväll. Om du också vill skriva till henne, viktigt att vi påtalar saken.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja tack, vill du göra det? Ibland gäller det att vara ihärdig!
Lena |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu kom jag på en annan sak: Det där om att SVT vill sända färska serier stämmer ju inte. I höstas sändes Skärgårdsdoktorn från 1997 på SVT 1. Jag såg inte serien men noterade att man dammat av den och sände den pånytt, kanske inte på absolut bäst sändningstid, men nästan, nämligen 18.30. Dessutom har man ju tillgång till den på SVT Play. Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Lenaochjanis kolla i privata meddelande.
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag fått svar från en programinköpare på SVT som säger att man har inga planer på att köpa To nisi. Att man visat två turkiska serier på rad beror bl.a. på att inköparen tyckt att de båda var bra och spännande serier. Och till hösten, meddelar hon, att det börjar en sydamerikansk serie på samma tid som nu den senaste turkiska serien ges. Plåster på såren, eller vad? Väldigt tråkigt att SVT inte ser kvaliteten hos To nisi.
Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Det svaret fick jag med --att det skulle komma en sydamerikansk serie, jaha vad har det med saken att göra,
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer länken. http://arenan.yle.fi/tv/2119858 Jag vet inte om man kan se den i Sverige men det går ju alltid att testa.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Tillänglig endast i Finland, tyvärr! Serien är verkligen bra gjord men den är mycket tung och sorglig. Jag orkar inte att se allt varje gång
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Eija, jag tycker att tv-serien är lite mera dramatiserad än boken. Visst är boken också sorglig, men där finns också ljusare avsnitt. Men allra mest njuter jag av att få höra grekiska faktiskt. ![]() ![]() / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, nu har jag precis sett det sista avsnittet av serien. De blev klara med serien "live" på tv redan ungefär en månad sen, men vi har alltid sparat den och tittat då när det har varit lämpligt. Jag måste nog säga att om boken är bra så nog är tv-serien också det!
![]() Det var härligt att få höra grekiska, jag lärde mig till och med några nya ord. ![]() Nu ska det bli spännande att få besöka Spinalonga under den rundresa på Kreta som jag ska göra i slutet av september. / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Ante!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, satt mig framför tv:n och undrade vad ska man titta på nu då. Kom in på kanalen Yle Teema och wow! Det var ju "To Nisi", nu har man börjat visa den i repris och första avsnittet hade just börjat. Så jag missade just inget. Härligt, ska se den igen!
![]() Lite annorlunda nu när jag har varit på Spinalonga. ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har hele serien på dvd med norsk tekst...fantastisk serie og skuespillere !
Kjøpt fra nevnte gruppe på facebook...Han som oversetter har også mange andre greske filmer som er oversatt. Alt overskudd fra salg går til barnehjemmet "Verdens ark" i Athen. Et barnehjem for fattige og foreldreløse barn..., ale som jobber der er ulønnede og frivillige. Di driver skole og matservering og støtter også andre barn enn de som bor på barnehjemmet. Her er linken for kjøp : Dette er en vinn-vinn sak... du ser en fantastisk film/serie og hjelper samtidig fattige barn i Athen ! ![]() ( Du får bare fjerne linken Janne , dette var kanskje på kanten ? Men ingen tjener penger på dette ) http://www.spinalonga.me/dvd/OYA-320...EKURV%20B.html Senast redigerad av Ia den 2015-08-05 klockan 08:12. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|