Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-17, 16:42
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Välj färja med omsorg!

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg

Så nästa gång någon av oss ska resa hit, eller till någon annan ö, tycker jag att vi ska välja färja med omsorg!
Våga
Tycker du har så rätt i det du skriver. Naturen och miljön är viktig. Har detta uppmärksammats på något sätt ute på öarna och har det skrivits om det eller tagits upp på nyheterna i Grekland? Miljövänner där?

Sen tycker jag att själva båtresan är ju också en del av semestern. Njut av den. Och att åka en "riktig båt" där man kan gå ut på däck är bra mycket trevligare än att sitta fast inne i en "JET-båt".

Jag önskar att alla som åker till öarna som Skopelitis trafikerar väljer just Skopelitis även om den gungar och tar längre tid. För den båten behövs året om för de bofasta. Det som de kan få in under turistsäsongen hjälper till att hålla trafiken igång under resten av året.
Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 13:45
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Mollybus Visa inlägg
Sen tycker jag att själva båtresan är ju också en del av semestern. Njut av den. Och att åka en "riktig båt" där man kan gå ut på däck är bra mycket trevligare än att sitta fast inne i en "JET-båt".
Håller med om att det var ett tankeväckande inlägg, Våga. Samma diskussion har förekommit här, när Stena införde sina snabbåtar.

OM jag åker båt, så väljer jag alltid en vanlig färja, före en snabbåt. Tyvärr är snabbåt ofta det enda alternativet.
Att sitta på däck och äta medhavd vattenmelon och se på havet, är en njutning som hör till. Hur kul är det att sitta inomhus. Visserligen var det värre förr, när ALLA greker satt där och rökte. Lite bättre idag, även om rökförbud trotsas av vissa.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 23:30
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.