|
|||
|
|||
Kokbok, medelhavsmat
Hej!
Jag har kikat lite på kokböcker, medelhavsmat. Men svårt att veta om de är bra. Har ni någon/några att rekommendera som innehåller mycket och är bra? Även kretensisk kokbok av intresse. Gör inget om boken är på engelska. |
|
||||
|
||||
Sv: Kokbok, medelhavsmat
Fedons grekiska av Fedon Lindberg
|
|
||||
|
||||
Det har blivit en del Grekiska kokböcker under alla år Den här är gammal, men fortfarande favoriten Även andra Butlers kokböcker innehåller många Grekiska recept
|
|
|||
|
|||
Förutom Carl Butlers böcker, där "I Grekiska kök" är n:r 1, kan jag också rekommendera Anna Bergströms " Annas medelhavsmat".
/ Jannis |
|
|||
|
|||
Den är så bra,har använt mig av många recept,så trevligt att också läsa om det grekiska livet.Samma med Min stora feta grekiska kokbok av Alexandra Pascalidou även den helt underbar,bara att bläddra och läsa i den......
Monica |
|
||||
|
||||
Glömde säga att Alexandra Paskalidos kokbok använder jag också väldigt mycket
Riitta |
|
|||
|
|||
Jag har alla ovan nämnda och lagar mycket ur dem. De är de bästa tycker jag.
Kärlek , oliver och timjan är trevlig. (Anna och Fanny Bergenström) Andra som jag har är " Ett kök i Arkadien - mat från en grekisk taverna( Annelie Ewers och Jan Tham, Grekland- Mediterrana delikatesser (Hf Ullman), Afrodites Skafferi ( Inger Svanborg), Meze - smårätter från Grekland och Libanon( Prisma) Lätt och gott från Grekland( Marie-Louise Telegin Jan Tennek ICA) Alla är jättetrevliga att bläddra i och få inspiration ifrån. Lissi |
|
|||
|
|||
Tusen, tusen tack för tipsen!!!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
|||
|
|||
Tack!
|
|
||||
|
||||
Jag har en underbar kokbok här hemma som jag en gång vann med ett recept. Det är en kokbok med enbart Grekisk mat. Den heter Maros Kök.
Den har helt underbara recept från det grekiska köket!! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|