![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle också ta Kreta eller Rhodos ( med möjlighet att ta sig till öarna runt om). Sen kan man aldrig vara säker ändå på vädret numer, men oktober brukar fortfarande vara en stabil månad vädermässigt.
Jag har haft strålande sol i början av oktober på Kreta ena året och lite sämre samma vecka året efter. Jag har haft underbart väder v 44 i Kykladerna ett år och ösregn hela veckan nästa år samma vecka på samma ö. ![]() Så man vet aldrig, men det troliga är att vädret är fint och vattnet härligt badbart! :-) Lissi - som ska iväg till Kreta sept/ början av okt samt Kykladerna i november... |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla ni för era svar med förslag!
![]() Vad gäller Rhodos - är det den östra sidan av ön som gäller i oktober eller fungerar det med den blåsigare västra sidan också? Fick syn på en billig resa till Santorini - är det stor skillnad vädermässigt jämfört med Rhodos och Kreta i början av eller mitten av oktober? Fortsatt trevlig helg! Kalá |
|
|||
|
|||
![]()
Går lika bra med västra som östra sidan i oktober. Vi är där varje år i oktober och bor oftast på västra sidan och det går alldeles utmärkt för i oktober har meltemivinden avtagit så det blåser inte som det oftast kan göra under juli o augusti. Rhodos är mycket väderstabilt i oktober.
Margaretha |
|
||||
|
||||
![]()
jeg skal også til Kreta i slutte av september og et stykke inn i oktober.
Aldri reist så sent , men gleder meg ! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var på Tilos andra veckan i oktober förra året :-D Ett helt fantaskt lagom sommarväder med varmt vatten och ljuvliga höstfärger!
B-) Maggy |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|