Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-02, 16:27
Lottchen Lottchen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Boende på vägen till Potokaki beach

Känner någon till namnet på de få hotell/pensionat som ligger på höger sida när man gå från Pythagoria mot Potokaki Beach? Ligger väl några strax innan eller mittemot skolan? Och nästa fråga - vad heter den mysiga tavernan på hörnet mittemot Bus -Stop där bussen svänger in mot vägen till Vathi. Hoppas någon vet;-)

Hälsningar Eva-Lotte
Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 17:10
Rolfs avatar
Rolf Rolf är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende på vägen till Potokaki beach

Om jag minns rätt så finns Paparazzi på hörnan, mittemot finns IERA ODOS - "ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ" CAFE BISTROT mer i min smak.
Hotell ?
Rolf
Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 17:41

Hej Rolf och tack för snabbt svar. Och nytt tips på café;-)
Hälsningar
Eva-Lotte
Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 17:49
Rolfs avatar

Vet inte var skolan är men har kollat på Google Earth ligger den utmed stranden? Det ser ut att kunna vara en skola. Då kanske det kan vara dessa apartments som du menade.
http://www.andreadakisaps.com/p/bungalow.html
Rolf
Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 10:37

Hej Rolf

Ja, skolan ligger på vägens vänstra sida (bästa badet här, enligt en "local") när man går mot lyxhotellen på Potokaki Beach. Inte långt ifrån busshållplatsen mittemot Paparazzi.
Har fått veta att högra sidan enbart består av privatbostäder och vet inte riktigt vad dessa bungalows kan ligga men det ser så himla trevligt ut att jag försöker boka in mig;-). Får jag ett rum ska jag berätta här på forumet när jag kommer tillbaka hur det var.
Stort tack för ditt engagemang.
Eva-Lotte
Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 10:50
Rolfs avatar

Hej igen!
Dessa ligger på högra sidan av vägen ca: 300 meter från Paparazzi enligt Google Earth.
Då har du skolan nästan mittöver vägen. Om du klickar på kartan på hemsidan nere till vänster på bilden då visas satellitbild över området så kanske det ljusnar lite om det är det du menar.
Lycka till med bokning och resa.
Rolf
Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 18:27

Hej igen

Perfekt - precis vad jag ville ha;-). Google earth hade jag aldrig kommit på själv att kolla på. En stor guldstjärna till dig! Har haft mejlkontakt med dem och preliminärbokat. Ska nu bara fixa flygstol den 5/8.
Åter igen - stort stort tack!

Hälsningar
Eva-Lotte
Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 19:00
Rolfs avatar

Hej Eva-Lotte!
Vad bra att det löste sig för dig, och att du hittade rätt.
Hoppas på en skön och en trevlig resa till Samos.
Hälsnig Rolf
Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 12:17

Hej
Är nu åter från Samos efter en mycket varm vecka. Boendet hos Andreadakis Apartements, som är ett familjeföretag var helt ok. Sonen, Nikos, bor i Thessaloniki men sköter bokningarna eftersom mamman inte talar engelska. Där finns fyra lägenheter och fyra bungalows. Lägenheten var en stor genomgångslägenhet och jag betalade 45 Euro per natt (single price). Läget var perfekt - mittemot den lilla stigen vid skolan, ner till stranden. Precis där jag ville bo;-)
Däremot stämde inte det som utlovades på webbsidan. Ingen städning eller byte av lakan och handdukar på hela veckan. Papperskorgen tömdes inte, ej heller "toakorgen". Det fanns en sopstation ganska nära så det var inga problem att bära dit påsarna, men ändå. Någon "coffee machine" fanns inte heller. Bungalowsen låg hundra meter bort i en olivlund. Bara så mysigt, som en liten oas. Kunde tyvärr inte titta in då de var bokade. Men, helt klart ett bättre alternativ än lägenheterna. De kostade 55 euro per natt. Titta gärna på bilderna på hemsidan www.andreadakisaps.com. Har läst några omdömen på Trip Advisor där ett inslag stämde med min upplevelse medan de andra var överväldigande positiva. Kanske skrivna av de själva?? Man undrar ju....

Hälsningar
Eva-Lotte
Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 09:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lottchen Visa inlägg
Ingen städning eller byte av lakan och handdukar på hela veckan. Papperskorgen tömdes inte, ej heller "toakorgen". Det fanns en sopstation ganska nära så det var inga problem att bära dit påsarna, men ändå.
Konstigt att det inte var någon städning eller byte av lakan och handdukar på hela veckan. Jag har bott på ett ställe där städning inte ingick, men då visste vi det och då är det ju okej. Men att inte byta lakan och handdukar på en hel vecka har jag aldrig hört talas om. Dåligt! Pratade du med ägarna, eller gick inte de eftersom hon inte kunde engelska?

Citat:
Har läst några omdömen på Trip Advisor där ett inslag stämde med min upplevelse medan de andra var överväldigande positiva. Kanske skrivna av de själva?? Man undrar ju....
Ja, det kan man verkligen undra.
Svara med citat
Gammal 2014-09-02, 15:57

Hej

Nej, jag pratade inte med ägarna. Borde väl gjort det men eftersom jag inte träffade dem så... Tror inte att de bodde där då, bara andra släkrningar. Kunde iofs kontaktat Nikos men gjorde inte det heller. Så jag får skylla mig själv men vill ändå dela med mig av intrycket ifall någon annan kommer att bo där. För det var ändå perfekt läge, tyst och lugnt och en rymlig lägenhet.

Hälsningar
från Eva-Lotte
Svara med citat
Gammal 2014-09-02, 22:54
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag har också upplevt under de senaste 3-4 åren att man successivt mer och mer har börjat slira lite på det här med städning, tömning av toabinsen mm. Den erfarenheten är då baserad på små familjedrivna boende. Varför är det så??? Tillgång på billig arbetskraft torde vara god. Men kanske är det så att krisen gör att familjemedlemmarna som tidigare försörjde sig helt i familjepensionatet nu måste försöka knoga ihop försörjning även på annat håll? Vem vet? Inte jag iallafall.

Men som kontrast kan jag berätta att vår dotter igår kom hem från Parga (10-12 besöket?) och hennes vänner där kunde glada rapportera att deras tavernor, butiker och hotell upplevt c:a 30% ökning jämfört med föregående år. Trevligt! Heja Grekland!

Masse
Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 09:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lottchen Visa inlägg
men vill ändå dela med mig av intrycket ifall någon annan kommer att bo där.
Det var jättebra att du berättade!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.