|
||||
|
||||
Sv: Den bästa dagen på Amorgos
Det finns en video på youtube med stillbilder från filmen - och den här låten. Så någonstans finns den
|
|
||||
|
||||
Er disse f i n e bildene tatt med mobil, eller kamera?
- husker du for en tid siden syntes mobilbildene i noen tilfeller ble bedre Det samme synes jeg, med Arne's Iphone 5 spesielt, mens min Panasonic har best bilder tatt med zoom |
|
||||
|
||||
Bara med min iphone 5, Kari. Jag är fortfarande sur över att den kameran är bättre än min vanliga kamera. Det enda den inte är bra på är bilder i svagt ljus. I dagsljus är den oslagbar.
Men: en del av mina bilder på Amorgos blev FÖR starka i färgerna. Det såg ut som om nån klåpare gått lös på dem i photoshop - redan i kameran. Det har jag inte varit med om tidigare. Undrar om ljuset faktiskt är annorlunda på Amorgos än på t ex Tilos och Sifnos där jag också använt mobilkameran. Ska se om jag kan lägga in ett exempel på det. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Den nya telefonen har en annan sensor som gör att den tar bra bilder även i sämre ljus. Speciellt gäller det plusvarianten, enligt de recensioner jag har läst.
|
|
||||
|
||||
Ja, jag har också sett det, men jag ska inte ha plus så jag tror att kameran är samma som i min femma. Om jag fattat rätt är MP inte fler än i 5, men i 6+ finns optisk stabilisering.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Här är en annan test av kameran. |
|
||||
|
||||
[QUOTE=inkfish;344813]Här är ett exempel där färgerna verkar ha fått rena snurren. Nog för att havet är blått i Katapolaviken men riktigt såhär blått är det nog ändå inte.
[QUOTE] Om jeg ikke har forstått det før - så forstår jeg n å at du forsatt velger Hellas ( vis meg et blåare hav...) D e t var i "meste laget" ja, men det finnes noen innstillinger..., men det har du sikkert sjekket |
|
||||
|
||||
Citat:
- noen ganger tar t.o.m min 4S gode bilder i dårlig lys og, men gjennomgående er kameraet best da |
|
||||
|
||||
Jisses! Riktigt så blått är det inte ens där.
|
|
||||
|
||||
Nä precis. Ser ut som om något tappat en burk blå färg.
Kari: enda inställningarna jag kan göra innan bilden tas handlar ju om blixten..? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|