![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Ikväll hinner jag med en buss, det är bara på Lördagar som det inte går någon flygbuss efter 21.00..knepigt!!.. ![]() Flyger 14.15 från Aten med Norwegian igen.. kanon för då kan jag surfa ombord!!.. ![]() Har precis intagit den bästa buffé-frukosten i Grekland någonsin på Pireus Dream Hotel, här finns ALLT.. vilken kvalitet.. ger dom 10**********kanon fresh allting!! Sunny(som snart ska göra sig redo för take off mot flygbussen, 5 min. promenad från hotellet, fast det hade känts bättre att gå mot Gate 7 och en tur mot Naxos eller Amorgos såklart!!.. )
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Det bästa boendet jag haft i Grekland! '
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Tack för att vi fick vara med på din resa.
Ha en fin tur hem. Nu kan du ju snart åka till Rocklunda o se Mästa Mästarna, laget i mitt hjärta VSK. Lyckliga du som bor i Västerås. // KR |
|
|
|||
|
|||
|
Onsdag 22/10 Athens airport
Har checkat in, ska snart gå till gaten, men sitter just nu och tar min sista Frappe för i år.. ..men tiden går fort så till våren är jag åter igen på väg! Sunny(Som är mer än nöjd med 10 veckor i Grekland i år!..
|
|
|
|||
|
|||
|
Ska vi byta.. vart bor du?..
![]() ![]() Sunny,som inte är så värst sportintresserad |
|
|
|||
|
|||
|
I'm on the air... att surfa går alldeles utmärkt... TACK..för det Norwegian...
...MEN.. snälla kan ni ta och vända om mot Grekland igen.. börjar redan få abstinens.. ...Allt gick smidigt som vanligt på Athens flygplats..bara boardingen som gick sakta som om det var 500 sniglar som skulle boarda..pga det så vart vi 20 minuter försenade till start! Fullt i planet.. inte lika glada miner nu som när alla ska ner till Grekland.. the same for me!! Det värsta med att komma hem är alla bestyr med tvätt, packa upp, gå till affären och handla... jag har tomt i både kyl och frys. MEN.. det värsta av ALLT är ändå omställningen, att komma från värmen och de glada och varma grekerna och hem till ett helt annat klimat... Det tar några veckor innan jag landar efter en greklansresa... So bad feelings.. Men så småningom är man inne i ekorrhjulet och snurrar igen... ...Greece I Love you forever.... Sunny(direct from Norwegians airplane)..
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag bor i Göteborg/Partille och har ärvt grön-vita gener som jag är lycklig över.
Som du förstår är jag väldigt sportintresserad. // KR |
|
|
||||
|
||||
|
Tack för att jag fått ta del av din resa, du har så härligt positiv inställning men ger ändå äkta skildringar när inte allt blir precis som det var tänkt - härligt med ofiltrerat återberättande !
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
I helgen börjar det ![]() Pela ( väldigt sportintresserad ) |
|
|
||||
|
||||
|
Jag tror också det. Vi har ätit där i november.
Ska bli spännande att höra vad du har gjort idag Sunny.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Jaha... detta bevisar att jag inte är så haj på citerandet...
|
|
|
|||
|
|||
|
Nja, så stor var inte denna butik, det fanns kläder och souvenirer och lite annat tingeltangel... inte kryddor och mat... det finns ju så många liknande butiker i Chora...
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Camilla, Camilla och Thodoris. Geten Camilla lever inte längre, men hennes barn gör det. Vad de heter vet jag dock inte. ![]() Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Ok, visst är det ett bra rum, läget är perfekt!!..
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja, framförallt när Camilla betyder Kamel på grekiska.
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Undrar om det inte var det rummet jag och min dotter bodde i. Det var slutet av en maj månad och trädgården vi såg på var en ljuvlig blomsterdröm. Det var Panos som satt i receptionen på den tiden och hans hustru som bjöd på yoghurt, honung, tomater, oliver och fetaost. Eva
|
|
|
||||
|
||||
|
Malina, du menar nog affären som ligger på vänster sida när man går huvudgatan uppåt från hamngatan.
Där finns massor med oliver, kryddor, sprit och ostar. Även dessa vinkaraffer i plåt. Jag missar aldrig den affären när jag är inne i chora. Rekommenderar dig, Sunny att gå till den affären. Birgitta. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|