Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-23, 16:47
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Ylvan Visa inlägg

Nu får man lite abstinens tills du ger dig iväg till våren igen!

Nu har jag faktiskt blivit riktigt sugen på Naxos i lågsäsong, frågan är bara hur pass lättillgängligt det är när man är beroende av kryckor.

Och du Sunny om vi skulle vara där samtidigt nångång så är jag gärna medhyrare av bil och kartläsare

Tack för denna resa

Ylva
Tack, för dina fina ord!!..

Men om du klarade att ta dig till Tilos på kryckor då borde du ju även kunna åka till Naxos, Grekland är ju inte känt för att vara handikappanpassat precis, men jag tror att du skulle klara det fint om du tex bodde på Pension Sofi, de har rum på nedre plan också utan någon lång trappa att gå upp i, ner till Choran därifrån är inte backigt helt Ok väg att gå på!

Ja, du får gärna vara kartläsare om vi skulle vara på Naxos samtidigt, alltid trevligt med sällskap!

Sunny(som åter igen ska kila ner i tvättstugan)..

Ps. Hela hamngatan i Chora som sträcker sig ända till St.George beach är ljuvlig att promena på, plant och fint!

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-23 klockan 16:55.
Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 09:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Ylvan - avstånden är lite större i Naxos chora än i Livadia på Tilos, även om hamnpromenaden är lika lätt att gå även med kryckor. Pension Sofi är mycket riktigt ett kanonställe men du har allt en liten bit att gå ner till hamnpromenaden därifrån. Det kanske inte är ett problem, dock
Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 11:04
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ylvan - Pension Sofi är mycket riktigt ett kanonställe men du har allt en liten bit att gå ner till hamnpromenaden därifrån)
Det finns flera vägar att ta sig ner till hamnpromenaden, för mig tar det högst 5 minuter... det finns en genväg som också skulle funka att ta sig fram på med kryckor, plant där med.. den vägen kan jag förklara för dig Ylva om det skulle bli aktuellt att du ska till Naxos/Pension Sofi....(det är inte långt till ner till hamngatan.)

Ps.Jag har iofs aldrig hoppat på kryckor den vägen, så hur eventuellt jobbigt eller långt det nu må upplevas för dig kan jag ju omöjligt veta!!.. (tycker det var strångt av dig att resa till Tilos)

Sunny(som längtar ner...)..
Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 21:34
Pelas avatar
Pela Pela är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Nu kan du ju snart åka till Rocklunda o se Mästa Mästarna,
laget i mitt hjärta VSK.
Lyckliga du som bor i Västerås.
//
KR

I helgen börjar det

Pela ( väldigt sportintresserad )
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.