|
||||
|
||||
Sv: TV
När vi flyttade från Stockholm flyttade inte teven med. Kollade mycket på teve tidigare, inte minst såg jag nyheterna ofta. Jag var något av en nyhetsnarkoman. Nu har jag inte sett nyheterna på fyra år. Saknar det inte alls. Enda gången jag saknar teve är när det visas viktiga fotbollsmatcher, men då går jag till någon som har teve. I stället tittar jag i paddan, eller i datorn. Följer en del serier på HBO, och ser några få program på SVT Play (Babel och Kobra).
Jag har under de här tevelösa åren upptäckt P1 på radion. Jag lyssnar live, och på SR Play. Vilket skatt P1 är! Vad gör man när man ingen teve har, förutom att lyssna på radio. Jo, jag läser mycket mer än tidigare, och jag lyssnar mycket på musik (musik är mitt stora intresse i livet). |
|
||||
|
||||
TV har vi, två till och med, men ljudet är avstängt och så har vi två hörlurar. Aldrig bråk om vad man ska se/höra! För min det är det Aigaion lokalTV som gäller, där jag får veta vad som är på gång av de ofta lite smågrälande Mammas och Betty. Alternativt TV12 . För övrigt nobbar jag alla program, men min man vill gärna somna till Discovery-nånting.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Synd bara att man knappt får något för tv:n om man skulle sälja den min är bara knappt 3 år. Sunny |
|
|||
|
|||
Jag skulle önska att jag kunde lyssna mer på P1.MEN,jobbar med telefonen hela dagarna och då kan man inte ha pratprogram på.
Kvällar blir det mest TV,bok och P2. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|