|
|||
|
|||
Bildgåta 3880 - Duvslag utanför Tarambados på Tinos
1. Var är jag nu?
2. Vart leder denna väg till? |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 3880
99 visningar och inga gissningar.. ..kom igen nu någon ö kan ni väl chansa på?..
|
|
|||
|
|||
ok. Naxos?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Telendos?
|
|
|||
|
|||
Ser ut att vara Tinos. Orten har har jag näthinnan men namnet.
|
|
||||
|
||||
Kanske Kreta och någon kyrka eller ett kloster
//maji |
|
|||
|
|||
Nej.
Nej. Citat:
Så vilken ort kan det då vara?? Det skymtas en kyrka i slutet på vägen, men det är inte den jag syftar på.. inget kloster/kyrka jag är på väg till...så vad är det då jag ska beskåda .. |
|
|||
|
|||
Duvslag i Tarambados är du på väg till...
Lissi |
|
|||
|
|||
Sådärja nu vart den gåtan löst..bravo Lissi!,,
Jag är i byn Tarabados på Tinos och är på väg till de vackra duvslagen, en av de vackraste platser jag besökt, jag älskar Duvslag..vackert som i en saga... |
|
|||
|
|||
Härligt att andra lägger in fina bilder från Tinos
Själv har jag aldrig lagt in någon gåta därifrån för det är det första alla gissar på när jag lägger in gåtor. Jag gläder mig stort att att i april få gå i Tarambados och sen ta vägen via Ktikados tillbaks till Chora. Även i slutet av maj ska jag vara på Tinos 2 ggr alltså 2015! Lissi |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 3880 - Duvslag utanför Tarambados på Tinos
Jag vill bara rätta en sak, visst stavas väl byn TARABADOS och inte TARAMBADOS??
Så står det på min karta och även i Kalimeras e-guide, även när jag googlar så stavas namnet utan ett "m"?? Senast redigerad av Sunny12 den 2014-12-11 klockan 11:52. |
|
|||
|
|||
Det är rätt Sunny....m:et kom med av bara farten! I Grekiska stavningen finns ett grekiskt mi med ...
Lissi |
|
|||
|
|||
Ok,bra att veta om!..
|
|
|||
|
|||
Jag kikade på skoj i lite olika turistguider och kartor jag har från Tinos och där står både med och utan m bla i den som heter Tinos Guide 20011 står det Tarampados om byn. Även på kartan som hör till finns ett m med.Så det nog ok vilket som...Kär by har många namn!
Lissi |
|
|||
|
|||
Ja, det är säkert OK med vilket som... så länge man vet vilken by det är!..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Så fina bilder från Tarabados! Det ær lite synd, men jag kan aldrig se dina bilder om inte jag loggar in mig. Alla andra bilder ser jag utan att vara inloggad. 'mp' skrivet med grekiska bokstæver uttalas som 'b'. Dærfør skrivs Tarabados utan m med latinska bokstæver och Tarampados med grekiska. Ett annat exempel: mpira på grekiska uttalas bira, det ordet kænner de flesta sækert igen. |
|
|||
|
|||
Citat:
Det är verkligen lustigt det här med mina bilder, ibland syns de när man INTE är inloggad och ibland när man endast ÄR inloggad och ibland INTE alls! Jag hämtar min internetuppkoppling från min smartphone och kör med bluetooth till surfplattan. Vet inte om detta kan ha någon betydelse för de som använder en stationär dator, för jag upptäckte det av en slump på jobbet då jag gick in där på en sådan dator och då syns inte mina bilder, underligt verkligen!.. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|