|
|||
|
|||
Sv: Längtans ö, boken
Tack för bilderna, Lissi! Väntar på min box nu...
|
|
||||
|
||||
Nu har vi bara ett avsnitt kvar av serien. Den är bara sååå bra. Och detta har SVT medvetet valt bort, helt otroligt!
|
|
|||
|
|||
Håller med Dig Ramses! Men en brasiliansk såpa i 128 delar går bra att sända varje dag!
Lissi |
|
||||
|
||||
Ja, då har vi sett det sista avsnittet. Vad säger man...?
|
|
||||
|
||||
Kan man maila SVT och påpeka "missen"?
|
|
||||
|
||||
ErOg, jag har varit i kontakt med SVT, de uppger att de inte tänker ta i serien. Tipsade mig i svarsmejlet att det gick en turkisk serie på tv....! Det gick ju en turkisk såpa i hur många avsnitt som helst tidigare i år. Den som gav mig det svaret vill jag ej behöva ha någon mera kontakt med. Var inte helt enkelt att få reda på vart ett mejl skulle sändas, fick inte heller svar de första gångerna.
|
|
||||
|
||||
Nu har jag precis sett första avsnittet. Lite skumt med norsk text, men det hade man glömt efter 30 sekunder.
Jag har som sagt läst boken och den var, ursäkta språket, jävligt bra! Böcker har ju en tendens att vara bättre än filmat dito, men detta. Jag måste säga att jag är lite tagen. Jag tillhör INTE de lättrörda, men här var det nära... En stor klump i halsen över det fruktansvärda livsödet som utspelade sig. Visserligen fiktion, men jag kan tänka mig att liknande scener har utspelat sig även i det verkliga livet. Och vilka skådisar sen! Riktigt riktigt bra rollprestationer, med stor övertygelse. Jag är överväldigad... Sen bara att få höra det grekiska språket. Man blir varm i själen över alla kalimera och efharisto.. SVT måste ha mist förståndet, som nobbar en sån här superb TV-serie! /Netwolf - 25 avsnitt kvar! |
|
||||
|
||||
Oj Netwolf vad mycket du har framför dig! Den är sååå bra. Bered dig på flera känslostormar... fantastiska skåpdespelare och lägg märke till titelmusiken, så vacker.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Efter att den norska FB-gruppen inte kunnat leverera några DVD'er på ett tag har produktionen nu satt igång igen och jag har beställt en box! 320NOK.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|