|
|||
|
|||
mysig by
Var på Rhodos hittar vi en mysig liten ort. Vi vill ha förslag eftersom vi vill dit till sommaren. Vi vill ha några restauranger, lite shopping och gärna sandstrand. Gärna med lokalbefolkning, inte enbart turister. / marbjo
|
|
|||
|
|||
Sv: mysig by
Under vår resa till Rhodos under denna höst så åkte vi ner till den lilla fiskebyn Haraki några dagar. Helt underbart i denna lilla fiskeby. Det är en härlig sandstrand och fint bad och finns många tavernor med riktigt god mat till bra priser. Däremot så är det inte något större utbud av shopping, det fanns 2 supermarket, inte stora men det fanns allt det vi behövde för vår vistelse där. Vi bodde på hotel Haraki Village som ligger alldeles nere vid stranden, tar ett par minuter att gå dit. Jättefint boende. Så jag kan verkligen rekommendera att åka dit och tillbringa en del av semestern där. Vill man inte hyra bil så går det alldeles utmärkt att ta bussen vilket vi gjorde.
Margaretha |
|
|||
|
|||
Tack. Vi ska kolla om det är ngt för oss. Det med shopping är faktiskt mindre viktigt. Vet inte varför jag skrev så. / Marie
|
|
||||
|
||||
Jag håller helt med Margaretha, Haraki är en mycket trevlig by.
|
|
|||
|
|||
Tack för tipset. Nu har vi bokat Haraki village. Flygstol med fritidsresor. Hur tar vi oss lättast och billigast till Haraki från flygplatsen? någon som vet?
/ Marbjo. |
|
|||
|
|||
Hej!
Kollade årets prislista och taxi från flygplatsen till Haraki kostade 50 euro. Men du kan kolla när de uppdaterar sidan www.ando.gr/eot/eng.info.htm Ni får säkert underbara dagar där Margaretha |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|