![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Med 150 % säkerhet blir det Nektarias Cheese saganaki i afton (för mig)
Birgitta. |
|
|
|||
|
|||
|
Horta är inte en utan sammanfattningsnamnet på grönt från naturen!
Det betyder att de kan smaka olika beroende på art, årstid och tillagning. Att därför undvika att smaka, betyder att man missar en mängd smaksensationer. Jag tycker att svenska maskrosor är hemskt att äta, men det är säkert nyttigt. Birgitta, kan du inte gömma lite grönt i Arnes pipa, så han vänjer sig? / Jannis |
|
|
|||
|
|||
|
Jag håller med om att horta smakar väldigt olika från gång till gång och från ö till ö och innan jag sätter till pressad citronsaft äter jag alltid lite först utan!
![]() ![]() ![]() Det bästa av allt är ju att jag får äta allt själv om jag orkar! Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Men så råkade jag på vlita någon annanstans och då var den plötsligt hur god som helst. Så efter det provar jag vad som än serveras i chortaväg och låter dagsformen avgöra.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Trevlig resa till Chania! ![]() (Jag gillar horta!) |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Janne
![]() Jag som alltid gillat dig.... ![]() //PA
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej Alla
![]() Ylva A har rätt, det kan vara vilken sorts vildväxande grönt som helst som de stoppar i det som de kallar Horta. I min engelska grekiska kokbok står det Mountain greens, för Chorta tou vounoú. Det receptet verkar vara ännu värre än det med maskros, där skall de ha i cikoria eller annat vildväxande grönt. Men Arne och jag undviker Horta helt oberoende av årstid eller plats, står det Horta på menyn så hoppar vi över den raden. För mig blir den raden alldeles suddig. ![]() De gånger som jag provat Horta genom åren har det absolut inte fallit mig i smaken. Men jag kan göra ett nytt försök i år, överlever jag inte, vet ni varför! ![]() //PA
|
|
|
||||
|
||||
|
HORTA er det eneste min Arne i k k e vil spise av gresk mat,
For meg et det heller ingen favoritt, men jeg spiser det
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |