![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Celbe..för din långa och roliga berättelse om dina besök på Serifos..skrattade..
![]() Låter som en lite bångstyrig ö, både när det gäller blåsväder och annat... Ska tänka på att ha något bokat innan jag kommer dit.. Hoppas öborna är positivt inställda även till oss turister från Skandinavien... ![]() Alltså att de inte engagerar sig så mycket... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Härlig berättelse. Låter som Tinos....Tinosblåst känner ni ju båda till, så det skrämmer nog inte! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om jag ska jämföra blåst tror jag faktiskt det varit värre på Tinos än på Serifos. Men den gång det blåst allra hårdast var nog vid vårt första besök på Ikaria tidigt 2000-tal. Då blev vi också inblåsta. När vi trodde faran var över och vinden lagt sig i Armenistis tog vi, glada i hågen, en taxi till Agios Kirikos för att åka vidare därifrån. Jojo, när vi kom över bergskammen, vad möter vi då? En vind så hård så att träden nästan lade sig ner... Bara att ta in på pensionat och stanna en natt till. Där hade vi f ö i taket den största spindel vi någonsin sett i Grekland ![]() ![]() Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
OK, nu tror jag att jag förstår vad jag har att vänta mig om jag besöker ön...
![]() Eller också drar jag till lilla Kimolos.. såg att det går en Flying Cat dit från Sifnos, på en timme är man där.. ser ut att vara en mysig ö.. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-03-09 klockan 20:40. |
|
||||
|
||||
![]()
Precis som JAG vill ha det alltså. Lite eljest och inte helt enligt alla normer. Så "bångstyrig" är my cup of tea. Serifos, Ikaria, Kreta etc
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|