![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om Sifnos: här är en skitbra vandringssida (kolla alla länkar i vänsterkanten!) http://www.cycladen.be/SifnosEng.htm
Jag köpte Dieter Grafs bok men den där sajten är bättre. Fast man bör väl skriva ut de intressanta vandringarna innan man åker. ![]() Visst skulle du bo i Apollonia? Då skulle jag, om jag var du, a) strunta i priserna på booking, b) strunta i priserna på nätet. Sifnos kan vara lite chict, Apollonia hör till det chicare, boendena är lite flotta - och dyra. Men jag gissar att du ska åka tidigt som vanligt? Då tror jag att du kan göra en bra deal, även via telefon eller mail innan. Jag gissar att många av gästerna i Apollonia är greker, då öppnar de sent för säsongen - så de boenden som faktiskt har öppet så tidigt är säkert angelägna om att få gäster. Det enda boende jag kan komma på som inte verkar chict i Apollonia är hotel Anthoussa, det kommer du att snabbt stöta på när du googlar. Det ser jättefint ut med vinrankorna på fasaden - men det ligger precis i kröken där bussarna stannar så där är nog rätt avgasigt på balkongerna. Senast redigerad av inkfish den 2015-03-10 klockan 18:28. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Inkfish..för all info!..
![]() Fint med lite vandringstips! Ja, jag tänkte jag skulle ringa upp direkt till vissa hotell och kolla priser! Kommer dit 4 maj om allt går enligt mina planer, ska bli spännande med en ny ö!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg boede på hotel Anthoussa sidste sommer. Ganske godt hotel og meget venlig og hyggelig ejer. Jeg havde bestilt et single rum. Det viste sig at være meget lille og balkonen lå så solen stod på hele dagen. Værelset var ellers ganske fint. Jeg byttede til et andet værelse og var glad og lykkelig med det.
Hotel Anthoussa kan anbefales. |
|
|||
|
|||
![]()
Fint Mette.. ska kolla upp det hotellet!..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Känner inte alls igen beskrivningen av ön
Blev erbjuden ett rum på vår promenad och våra värdinna eleni tyckte att mer skandinaver skulle hitta hit alla var mycket trevliga kan rekommendera restaurang stamatis överlag trevliga människor inte påflugna Serifos är en ö att tycka om ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter bra det ellada, får helt enkelt bilda mig en egen uppfattning om ön/öborna när jag kommer dit, det är nog det bästa!
Tack för tips om tavernan!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vad gäller just Sifnos så kan jag också rekommendera Anavasis "Touring & Hiking map" för ön. Köpte den i nån affär på Sifnos (minns inte om det var i Kamari eller Apollonia ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inte för att den är dålig, tvärtom.. MEN.. jag klarade mig med en enkel karta.. känns smidigare än att gå och läsa en massa text..fast intressant förhandsmaterial dock! På Sifnos köper jag nog en hiking map, den som du föreslår här!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kan hålla med om att sidan kanske inte är till så stor hjälp när det gäller att hitta och ta sig fram, men tycker man får inspiration och idéer till vandringar. Sen behöver man som sagt en bra karta! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|