![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Apropå min senaste fråga så vill jag bara upplysa om en bra sida. Michelin har gjort en väldigt bra karta/reseplanerare. Man ser allt man behöver, till och med gällande vägtullar. Vet inte om ni känner till den men här är den iallafall.
http://www.viamichelin.com/ |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag skrev in Karlskrona - Aten, fick förslag att köra genom forna Jugoslavien. Kostnad för bensin och tullar: 441.36 €. Tid: 35 timmar. Längd: 3021 km. |
|
||||
|
||||
![]()
Fick du förslag att åka via Öresundsbron också? Testa via Trelleborg-Sassnitz så tjänar du ytterligare.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kostnad för bensin och tullar: 338.35 €. Tid: 31 timmar. Längd: 2473 km. |
|
||||
|
||||
![]()
Hm, ännu en fråga. Eftersom jag har ett tandläkarbesök i morgon så slog det mig vad det kostar att gå till tandläkaren i Grekland.
Är det samma pris som i Sverige? |
|
||||
|
||||
![]()
Bra mycket billigare, men jag vet ju inte vad just din åtgärd kostar. Själv ska jag iväg till rengörning , det kostar 30 € och tandläkaren är trevlig och proffsig.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Monica!
Går hos tandläkaren här i Kolymbari på Kreta och hon använder amalgam fortfarande. Vet du om det är vanligt i Grekland?? |
|
||||
|
||||
![]()
Om det är mig du menar så kan jag bara svara för "min" tandläkare. Han använder inte amalgam. Man får väl säga till hur man vill ha det.
|
|
|||
|
|||
![]()
Nej, inte min utmärkte t.l. i Ierapetra heller! Du måste ha en kvar från den gamla skolan! Byt!
Mackmyra tror jag inte du hittar! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack för era svar på min tandläkarfråga.
|
|
||||
|
||||
![]()
Sådär.
Sitter i hamnen och väntar på att färjan ska avgå. Kretasommaren 2015 (den första av många) har snart börjat! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Samma från mig!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Berätta gärna hur det går för dig. |
|
||||
|
||||
![]()
Sitter i bostaden, så gott som uppackad och klar. Det enda som saknas nu är väl en antennkabel till tv:n. Och någon från Sverige såklart.
Och ja, det finns jobb på Kreta, även för en utböling som bara har tre ord i det grekiska ordförrådet. Men semester och vila är det mest prioriterade nu. Nu ska det andas, strögas runt och kollas på omgivningarna! |
|
||||
|
||||
![]()
Låter underbart!
![]() Var är du? |
|
||||
|
||||
![]()
Bor precis utanför Hersonissos. Har nosat lite i Milatos cave idag, legat på Malia beach och handlat mat. Sjukt dyrt är det med mat här, nästan värre än hemma. Ska försöka hitta något lämpligt alternativ att handla på istället för fina mataffären i city.
Jag köpte iaf frukt och grönt av en man som åkte runt med bil med högtalare på taket. Färska fina grejer. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så.
Den första veckan har passerat. En underbar tid med massor av värme och avkoppling. Ett par brända axlar har jag fått. Den konstruktiva hjärnan har delvis varit helt av, det har varit prio på vila. Trots det har mycket fallit på plats. Jag har fått erbjudande om jobb men jag har bett dem avvakta lite. Hold your horses... Snart kommer den bättre hälften på besök, också hon för ren avkoppling även om vi alltid har en liten radar ute efter erbjudande om bättre bostad, helst året om, och sysselsättning. Givetvis håller vi förväntningarna i schack. Lönebilden är inte vad vi är vana vid...på långa vägar. Kan detta bli en form där vi åker till Sverige för att tjäna pengar på vintern och leva på Kreta sommartid med någon enklare form av sysselsättning eller rörelse så är det gott nog. Allt löser sig i sinom tid. Iallafall, det har gått över förväntan. Jag har inte behövt lyfta ett finger och snubblat vidare i planen automatiskt. Härligt. Mvh från en opportunistisk Svinfin. |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt att höra ifrån dig! Lycka till i fortsättningen.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|