![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Mette, man får ta det lugnt i såna här sammanhang...risk för civil olydnad...
|
|
|||
|
|||
![]()
Men detta är väl märkligt! Varför bara på öar?? Inte Kreta. Lagen ska väl gälla för alla....detta kommer aldrig att efterlevas!
Lissi- som skulle bli mycket förvånad om detta funkar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har läst men inte förstått
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Gælder heller ikke de Joniske og Saroniske øer.
|
|
||||
|
||||
![]()
Förstår inte heller, men det kanske klarnar om lagen genomförs.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förstår inte heller riktigt
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag läser det som att "visitors", dvs vi turister får betala lyxskatt mellan 1-5 € per natt för boende på de angivna öarna. Förutom det höjs skatten på restauranger o barer med 3% och för kläder mm med 6%. Märkligt att det bara gäller vissa öar och inte alla öar med mer än 3100 innevånare. För då borde det väl vara fler öar, eller hur?
|
|
||||
|
||||
![]()
http://en.protothema.gr/greek-finmin...uxury-islands/
Nu säger Varoufakis att det inte alls ska bli någon sådan skatt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst finns det väl turiskskatt på många platser runt om i Europa? Jag missunnar inte mina grekiska vänner det lilla bidraget.
|
|
||||
|
||||
![]()
Bör väl införas överallt i så fall och inte bara på vissa öar. Eva
|
|
|||
|
|||
![]()
Misstänker att vissa turister som inte bryr sig just VAR i Grekland de är då byter resmål 5procent kan ju för en del vara mycket.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med om att det låter absurt att stora turistöar som t ex Korfu och Kreta inte skulle inkluderas i detta. Men som med mycket annat som gäller Grekland gäller det nog att ta det med en nypa salt och ha lite tålamod tills vi får se det slutgiltiga innehållet i de nya reglerna. Om det nu överhuvudtaget blir några nya regler.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Å andra sidan har Varoufakis nyligen sagt att han inte tror att han blir långvarig i den nya regeringen, så vem vet vad som händer...
![]() http://greece.greekreporter.com/2015...ek-government/ |
|
||||
|
||||
![]()
"Mycket snack och lite verkstad" är det nu...
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|