![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Karpathos har vi kollat mycket på, men jag blir inte riktigt klok på det. Karpathos stad ser jättemysig ut men jag gillar inte riktigt att stranden är lite stenig (nu låter jag jättekräsen). Lefkos ser ut att ha väldigt mysig stränd men där ser så öde ut. Vet inte om vi blir för rastlösa då. Börjar bli mer än hög tid att boka även om vi kan åka sent i augusti när skolorna har börjat. Ska kolla vidare på Lefkos ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sen finns det mängder av fina stränder av alla de slag runt ön. Vad vill du ha? ;-) Med båt eller buss kommer du lätt till andra stränder. Båtar tar dig till de fina stränderna på ostkusten, Achata, Kyra Panagia, Apella bara för att nämna några. En härlig sandstand är Aghios Nikolaos i Arkasa. Dit går bussen. Du kan även åka buss till Lefkos över dagen om du inte vill hyra bil och köra själv. Jag håller med om att Lefkos är litet väl lugnt att bo i. ![]() ![]() Karin som åker till Karpathos om 25 dagar ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, nu ser jag att Apollo inte flyger dit längre! Men de andra gör det.
Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Vi var på Karpathos förra året runt 1 juni. Bodde 10 minuter från stan. Jättefint men rätt blåsigt. Stranden där var inget vidare. Tog bussen till Amopi som hade en fin vik att bada i. Pelagos restaurang innan stan är underbar med sin grekdans på kvällarna. Jag tycker att Agii Apostoli på Kreta har fantastiska badvikar med sandstränder på gångavstånd. Har varit där ett 10-tal ggr.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, Skiathos kan jag verkligen rekommendera. Det och Parga tycker jag är ganska likt. Mysig by och fina stränder. Stranden i Skiathosstad är kanske inte den bästa men vi hoppade på bussen och längre bortbar där riktigt fina stränder! Hade lätt kunnat åka dit igen men sen vill man ju prova nya ställen också. Från hamnen kunde man hoppa på badbåtar också till småöar runt omkring, mysigt! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lycka till! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|