![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för bilder Kari!
![]() Av någon anledning är det nästan inga Skandinaver som åker till Spetses. Ditt inlägg är det andra inlägget om Spetses sedan 2011. Visst är det konstigt? Vi var där två dagar, visserligen alldeles för kort tid att lära känna en ö, men vi känner inte för att åka tillbaka. Men maten var god. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Og - det er mest grekere som ferierer på Spetses, det sa både vertskapet og andre jeg snakket med. Det var veldig få turister, bortsett i fra de på dagstur på Hydra og, men på Spetses føltes det som om det ikke var noen.... Vi var på Spetses ca så lenge som dere, knappe to døgn. Vi ville gjerne vært en dag lenger så vi kunne kjørt rundt på øya, den hadde fortjent det ![]() Men, hvem vet ![]() ![]() Vil legge inn flere bilder, siden Spetses virkelig har vært "forsømt" her inne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Noen flere bilder vi er på vei til den gamle havna og like utenfor sentrum ligger et av Spetses mange kloster, Agios Nikolaos og i bakken opp dit, en trivelig Taverna
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() På klosterområdet var også dette minnesmerket ![]() Det lå en kirke rett overfor klosteret, her litt av den og noen valmuer ![]() Turen fortsett i neste innlegg av 'tekniske årsaker.... |
|
||||
|
||||
![]()
Vi fortsetter turen langs havet, vi likte det vi så og Spetses "vokste"
![]() Bildene videre er tatt i /rundt den gamle havna ![]() På denne lille ouzerian, ved siden av stedet med alle de blå stolene ( på bildet over) gjorde vi et stopp og koste oss med en liten Meze ![]() ![]() - og fordi vi ikke spiser brød ble det mat på fiskene og ![]() ![]() ![]() ![]() Her var det mye maritimt hverdagsliv og se ![]() ![]() - de små "bilene" så vi mange av ![]() ![]() Det var et herlig miljø for oss landkrabber ![]() Vi gikk hele bukta rundt og ut til fyret, men dessverre kom vi ikke nærmere, vi ville gjerne ha sett utsikten både mot byen og havet ![]() Jeg avslutter turen i neste innlegg, mobilen vil ikke "ta i mot" flere nå ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Litt mer båtidyll før vi forlater den gamle havna
![]() ![]() ![]() Her bor nok en hestedrosjesjåfør ![]() Så er vi på vei tilbake, det er frodig her, kan noen kan fortelle meg hva dette , de høyeste vekstene her er? ![]() Fargerikt.... ![]() - og s å nærmer vi oss sentrum ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Kari! Otroligt fina bilder!
![]() De gamla delarna av Spetses stad tyckte vi mycket om. Intressant med alla båtar och små varv. |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen takk til deg, snille Janne
![]() DU fortjener virkelig ROS ( berøm) fordi du alltid følger oss opp med positive kommentarer når vi legger inn bilder o.a ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var på Spetses första gången redan 1985 då jag var besättning på en segelbåt som under en dryg vecka besökte, förutom Spetses, Egina, Hydra och Poros.
Andra besöket var förra året och detta mitt senaste minn,e upplevde jag som väldigt trevligt. Lagom stor moppe-ö. Fina badstränder på flera ställen. Gamla hamnen som är ett myller av liv på kvällarna. Just Karis taverna för Mezestopp ovan var ett näringsställe vi besökte under en av kvällarna. Men det fanns massor av alternativ. Turister mest från Storbritanien och Grekland var det under den Junivecka via var där. Åker gärna tillbaka. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - vi har kun sett byen og nærmeste omegn, det var i april og veldig stille, Selv om jeg ikke føler at jeg m å tilbake så fort som mulig, "vokste" Spetses i løpet av tiden vi var der, så " en dag" Min favorittøy i Saroniske er Hydra, der var vi i 2009 , og nå, Poros ble en ny favoritt i år! Så vi kommer nok tilbake til Spetses og, det er fint å kombinere disse øyene med Peloponnes, Ermioni er en trivelig og god start der ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken ö! Helt i min smak! Än en gång tack!
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Spetses ser jättefint ut! I synnerhet på de bilder där vädret börjar spricka upp. En av anledningarna till att jag vill ha soligt väder i Grekland är att bilderna blir så mycket bättre, och det tycker jag märks på hur ert intryck av Spetses förändras också.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack igen för jättefina bilder!
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Trots att vi var på Spetses kort tid hann vi med att köra runt ön. Fanns en del fina stränder, och det var grönt och fint på andra sidan ön.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Kalimera;363817]Trots att vi var på Spetses kort tid hann vi med att köra runt ön. Fanns en del fina stränder, och det var grönt och fint på andra sidan ön.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|