|
||||
|
||||
Sv: Till slut så
Citat:
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Vad är det som är så härligt med Donoussa?
Övertyga mig.. så kanske ön får ett besök av mig.... |
|
||||
|
||||
Citat:
Øen kan du gå rundt i løbet af nogle få dage, så der er som sådan intet andet at foretage sig, end at nyde livet, stilheden, de flotte strande, udsigten - som her til Amorgos og som sagt stemningen. Desuden findes er der et helt fantastisk bageri Jeg fornemmer, at det er en love/hate ø. Enten er man solgt med det sammen, eller også er der bare for stille, og man kan ikke komme derfra hurtigt nok. |
|
|||
|
|||
Låter som en mysig liten ö, har du varit där i lågsäsong.. är det något folk där då?
Kan hända jag tar en tur dit i oktober när jag är på Naxos!.. Ps. Underbara bilder Susie! Senast redigerad av Sunny12 den 2015-07-06 klockan 22:18. |
|
||||
|
||||
Citat:
som serverar suverän mat! (vet inte om man får göra reklam så här Janne...) Hur det är på ön i lågsäsong - oktober - vet jag inte men förmodligen ÄNNU lugnare.. Kanske för lugnt. Vet inte vilka om ens några tavernor är öppna då. Jag kan försöka fråga... Men i "lagomsäsong" som nu är den helt perfekt om man inte är ute efter håll-i-gång utan "bara vara"... MVH zakka |
|
||||
|
||||
Självklart. Var ligger den?
|
|
||||
|
||||
Ovanpå bageriet. Ingång från gränden.
/Netwolf -som just nu äter en lååång frukost på Iraklia |
|
||||
|
||||
Här? Bilden är från förra året. Citat:
|
|
|||
|
|||
Ok, Zakka.. ja det kanske är för lugnt där i oktober.. funderar på att kombinera med Paros ist..
|
|
||||
|
||||
Just det. Nya ägare fr o m i år. Förut låg däremot souvlakirestaurang (som synes)
/NW |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
/ LG |
|
|||
|
|||
Citat:
Åker nog en sväng till Paros ist efter Naxos. |
|
|||
|
|||
Jag har glömt att säga det Sunny men jag tror du gör rätt som väljer Naxos istället för Sifnos i oktober. Jag var ju där mot slutet av september förra året och, precis som du antar, så var det lite ödsligt fast mer liv i Kamari dock. Men så klart en helt otroligt vacker ö även då. Jag blev också lite deppig (precis som du blev på Amorgos, samma tid) på något sätt även om jag fortfarande lätt skulle välja att åka tillbaks på våren så klart. Precis som du säger om Donoussa, när allt öppnar upp.
|
|
|||
|
|||
Ja, Thira det är nog bäst att välja Naxos före Sifnos i höst . om jag hade haft möjlighet att resa tidigare i september hade jag valt Sifnos igen.. väntar till våren för ett återbesök.. tror jag!..
|
|
|||
|
|||
Fast tror iofs om jag hade bott i Kamari så hade det varit en annan sak. Där var det mer människor och liv och rörelse.
Vill verkligen förtydliga att Sifnos är en toppenö och säkert så passar Oktober utmärkt för många andra. |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag tror Sifnos är toppen de två -tre första veckorna av september. Och på våren kan jag tänka mig att det är alldeles oemotståndligt med alla blommorna. En otroligt fin och väldigt personlig ö. Haha nä nu får jag sluta annars kanske jag hamnar på Sifnos i sommar igen |
|
|||
|
|||
Ja, oktober är säkert toppen för alla som kommer dit för att vandra helt klart !
Men eftersom jag vandrade så mycket i maj-juni så är jag ändå helnöjd för i år . .. Nu ska jag vandra på Naxos ist.. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|