|
||||
|
||||
Fin båt-tur?
Vi ska till Agii Apostoli/Chania på torsdag och undrar om någon har tips på en fin båt-tur man kan ta på den sidan ön?
|
|
||||
|
||||
Sv: Fin båt-tur?
Ta en tur till Balos och Gramvousa
Eller kan jag rekommendera er att ta bussen till Chora Sfakion från Chania och vidare 20 min med båt till Loutro. Stanna över dagen i Loutro och ta färja och buss tillbaka. Funkar som dagsutflykt då bussen går ca 8 från Chania och man är framme i Loutro kl 11.00. Sista båten hem går vid 18.00 och bussen väntar in den färjan. Hemma i Chania vid 21.00. Förutom ett fantastiskt vatten, mysig by så får man också uppleva fantastiska vyer från bussen när den kör över berget. Hela resan går på ca 22 euro per person. // Malin |
|
||||
|
||||
Min bror och fru skulle åka till Balos förra veckan, men turen kostade 85 €, så de skippade den och åkte med en båt från Chania till Thodorou island och det var mycket nöjda. Bra bad och bra snorkling. Men Loutro är förstås ett strå vassare.
|
|
||||
|
||||
Citat:
I somras kostade Balos 37 euro med Platanias tours. Då ingick transfer till båten och också. Jag tror Apollo tog runt 45 då... kan det gått upp nästan 100%? // Malin |
|
||||
|
||||
Jag tjatade mycket om Balos för brorsan, och de skulle absolut åka, men sedan skrev han om priset, och hoppade av. Det var i slutet av augusti.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ja, det kanske var så. Måste kolla upp det.
|
|
||||
|
||||
Tack för fina tips! Det blir nog Thodorou Island för vår del :-)
|
|
||||
|
||||
Priset var för två personer fick jag precis veta från min snåla broder.
Det blir jättebra! |
|
|||
|
|||
Jag bokade Gramvouza-Balos med Tellus turistbyrån. De tog 15 euro för bussresan från Chania sen fick man ge 19 euro för båten. 68 Euro totalt för 2 pers. Det tyckte jag var ok. Enbart båten kostar upp emot 25-27 euro har jag för mig om man bokar själv. Jag funderade ett tag på om man skulle ta bussen själv till hamnen och sen fixa båtbiljetter. Men det kändes bekvämt att bli upphämtad med buss utanför hotellet. Så det var det värt.
Nu kanske det även var lite lågsäsong då vi åkte nu i slutet på September. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|