![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Var ligger Kyparissia? Norr om Pylos?
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja ca 5 mil norr om Pylos
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har (i noen år) hatt i tankene å kombinere Kefalonia og Peloponnese
![]() Etter en uke, evt to på K... ta ferje fra Poros, til Fastlandet, for å få med meg hele vestkysten av Peloponnese....... og e n dag... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde många somrar i tält/husvagn på stranden Lagouvardos på västra Peloponnesos. Om man skulle handla mat var det närmast till Marathos i söder eller Filiatra i norr. En gång behövde jag få ut några glasskärvor ur skinnet på benet och då var det sjukhusets kirurg i Kyparissia som tog hand om mig, utan kostnad... Vi var på en stor grillfest en gång, efter en fisketävling, på ett hotell vid stranden, mycket trevligt. Annars vet jag inget om Kyparissia...
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bara kört genom Kyparissia några gånger och ätit där en gång.Minns att det var lite rörigt och en stor stad.
Sedan är det ju jättefint längs kustvägen ned! |
|
||||
|
||||
![]()
Så långt norrut kom inte jag när jag var i Pylos. Det finns så mycket att på Peloponessos och jag önskar att jag börjat åka dit tidigare.
Ni skippar alltså Pylos på grund av höga hotellpriser? |
|
||||
|
||||
![]()
Finns ju många fina hotel i Pylos till bra priser. Alla hittar man inte på nätet.
Själv skulle jag övernatta hellre i Pylos ;-) |
|
|||
|
|||
![]()
Jag uppfattade Kyparissia som en rätt mysig "stad" med ett rikt folkliv. Uppe på torget fanns det många cafeèr att hänga på.
Stranden var kanske inte riktigt i min smak, för mycket folk på en liten yta men vi gillar ju olika ![]() Absolut värd ett besök och det finns mycket att upptäcka i omgivningarna. Anki |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Ja kommer kolla runt lite mer, många hotel har ju inte lagt ut sina priser samt googla runt lite, men ja de jag hittade nu tycker jag var för dyrt om jag jämför med tex det vi hittade i Nafplio osv, vi har ju fått lite högre krav nu med åren, det ska vara bra och det ska vara frukost på hotelet, utsikt mm. den här tiden man letade pensionat på bakgatorna till 20e per natt är förbi ![]() Pylos verkar jättefint men samtidigt kan ju grekisk småstad vara mysigt o trevlig på sitt sätt, skönt om det inte är för turistiskt och vi kommer ju ha hyffsat nära till Pylos ändå samt så är det ganska nära till Ancient Olympia tex Tackar för inputen att som jag tolkar det så bör Kyparissia vara helt ok då ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|