|
|||
|
|||
Flyktingar på Karpathos?
Hej!
Hur ser läget ut med flyktingar på Karpathos? Finns det läger, behövs det hjälp/varor? Vi åker troligen till Pigadia i slutet av maj (som vanligt) och tänkte om det är så att ön behöver nån hjälp i någon form? // |
|
||||
|
||||
Sv: Flyktingar på Karpathos?
Citat:
Här kan du se en bild från UNHCR. Inget Karpathos där. Men å andra sidan kom det flyktingar till Amorgos i år, och de syns inte i statistiken på bilden, så det kan ha anlänt flyktingar även till Karpathos, men inte lika många som till öarna ovan. Siffrorna är till och med den 3 december. Senast redigerad av Kalimera den 2015-12-30 klockan 17:55. |
|
||||
|
||||
Kom på att det borde ha gjort det, så jag redigerade precis mitt svar.
|
|
||||
|
||||
Jag tror att dom ca 60 som kom i April är dom som har kommit hittills. Jag har koll på ön, men har inte fått höra om några fler. Det är ju en bra bit från Turkiet till Karpathos.
Riitta |
|
||||
|
||||
Tack för info Riitta!
|
|
|||
|
|||
Tack för svaren!
Då behövs säkert inget speciellt just nu, iallafall inte på Karpathos. /C |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin fortfarande obokad |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ypperlig ide´!
(Kunde ni sen ta med lite personal också...det gäller i alla fall här på vårt lilla sjukhus...) Vad gäller material är det brist på det mesta, men svårt att veta vad man behöver mest. |
|
||||
|
||||
I September var det ett gäng av Karpathosåtervändare som lade ihop pengar och köpte en stor mängd saker som behövdes på sjukhuset i Pigadia. Dom tog kontakt med en apotek och apotekaren tog reda på vad som behövdes och skaffade och packade sakerna i stora lådor. Sedan åkte hela gänget till sjukhuset och lämnade sakerna där! Det var väldigt uppskattat
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|