|
|||
|
|||
Sv: Tips på resmål önskas till förvirrad mor med dotter
For å forvirre enda mer. Samos er også en fin øy som det er relativt enkelt å komme seg til. Dersom en velger å bo i Phytagorion tar det bare få min fra flyplassen m taxi eller buss. Det er bra bussforbindelse til hovedstaden hvor det er ok med butikker og tavernaer. Ettersom dere bare skal være 1 uke et det kanskje greit å slippe lang båttur. Jeg synes også at Karpathos er veldig bra og flere av mine venner drar ofte til Parga.
Selv er jeg veldig glad i Leros, men da må det bli fly eller båt fra Kos. Lykke til! |
|
|||
|
|||
Ni får säkert en härlig semester vart ni än reser, men vill bara kommentera Skiathos landningsbana. Den är kortare än många andra, vilket fr.a. innebär att riktigt stora plan inte landar där. Om man åker de vanliga Airbus- eller Boeingplanen som trafikerar de flesta resmålen i Grekland märker man ingen skillnad på att landa och lyfta på Skiathos jämfört med på andra ställen. Tro mig. Jag flyger bokstavligen varje vecka i tjänsten.
Sen är landningen väldigt vacker med inflygning med ön och stan på vänstra sidan och det finns möjlighet att från marken följa planen på nära håll. Det är dock inget som torde öka rädslan när man väl sitter i planet. Har kollat databaser över incidenter och inte funnit något i anslutning till Skiathos de senaste 30 åren. Men - som sagt - trevlig resa vart ni än åker! Grekland är fantastiskt. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Kerstin |
|
||||
|
||||
Har ni tittat på Thassos? Gör det!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Den berömda vinden, ja... I mitten av juni är det varmt och skönt. Endast en gång under alla år har jag tyckt att vinden varit kylig på kvällen, det var 2011. (Läs gärna mitt resebrev från det året, "Ett sommarlov på Karpathos" ) I vanliga fall är man oftast mycket tacksam för vinden; när den inte blåser blir det varmt och klibbigt och obehagligt. Men det gäller ju fler öar än just Karpathos... Vi kanske ses i sommar! Karin fortfarande obokad, dock... |
|
|||
|
|||
Citat:
vi åker dit den 12/6 med inrikesflyget, finns fortfarande gott om platser även om det är lite dyrare nu än när vi bokade i höstas.... men så värt det, fort och smidigt man är på beachen vid 3 tiden vi har med oss ungdomar och min son har varit med dit sedan han var 8 år, och vi återvänder år efter år. tips bo i Agios Prokopios vid den fina stranden, och sedan ta bussen in till Chora några kvällar för shopping. jag är säker på att ni skulle gilla det vi kanske syns Zelda |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|