![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack info och tips Tom.
Fick svar från Agios Prokopios hotel förut, de erbjöd 60 EUR/natt för 3-bäddsrum exkl frukost och transfer. Ska man pruta vidare på detta? Tycker mig läsa att många betalar runt 30 EUR/natt för rum i Juni. Givetvis skillnad på hotellen, men ändå. Vad tycker ni? Sorry för alla nybörjarfrågor! |
|
||||
|
||||
![]()
Skillnad på pris ? Jo de är det , vi har också bott på A Prokopios , 60euro för ett 3-bäddsrum är ju Ok , men Vi tycker det ligger lite offside. Däremot tror jag ni kan få en 3-bädds på Studio Fanis för 40euro. Dessutom mycket strandnära !
/Tom |
|
|||
|
|||
![]()
I väntan på svar från Vaggelis så passade jag på att boka sista natten på Santorini. Det blev ett stort rum i Imerovigli med Calderautsikt samt pool. Endast 2000kr, ett kap enligt vad som fanns att tillgå. Och här tvekar man på 60 eller 50 EUR/natten på Naxos...
![]() http://www.ilioperato-santorini.com/flash/home/3.jpg Senast redigerad av Kalimera den 2016-03-19 klockan 12:13. Anledning: Tog bort för stor bild och länkade till bilden i stället |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har bott hos Vaggelis o Effie under 10 resor, men nu valt annat. Vi tycker att prisnivån har gått upp alldeles för mycket, man får mycket mer på andra ställen för mindre pengar. Håller med Tom om Fanis studios i Agia Anna, ett mycket bra alternativ. Vi har nu hittat en pärla alldeles bredvid Fanis som vi återvänder till i år, då vi inte har behov av pool. Hade en tanke på att åka med barnbarn i år o då hade vi bokat Fanis. Lägg därtill att i Agia Anna är solstolarna gratis om man tar något att dricka eller äta på tavernan ovanför. I Prokopis är inga solstolar gratis, kostar 6-7 Euro per dag. Önskar er en trevlig resa!
|
|
|||
|
|||
![]()
googlar jag på just Fanis studios hittar jag inget. Det står Hotel Fanis, och Hotel Fanis3.
Vilket är det du menar, och är det ens skillnad på dessa två? ser likadana ut, det förstnämnda har fräschare hemsida. Vet inte om man får länka till hemsidor, annars hade jag kunnat visa... |
|
|||
|
|||
![]()
Glömde tacka er andra för tips om St George. Det är säkert jättebra där med barnvänlig strand och fina boenden. Men jag får helt enkelt inte samma pirrande känsla i magen när jag tittar på bilder därifrån jämfört med A.Anna och A.Prokopios. Möjligt att jag har fel, det visar sig först när jag kommer dit. En sak är jag dock säker på, och det är att jag kommer älska Naxos, så ett återbesök är väl inte omöjligt och då vet jag exakt vart jag vill bo!
Jag prutade tillbaka till Vaggelis, 50 EUR för 3-bäddsrum med poolutsikt inkl transfer. Får se vad han svarar. För övrigt kan jag meddela att Liana först erbjöd 220 EUR/natt för en 2-rummare med havsutsikt. Alldeles för dyrt givetvis. Idag hörde han av sig igen och sa att de just nu bygger en ny byggnad "opposite the swimmingpool" som står klart i slutet på Maj. Små 2-rummare med havsutsikt. 100 EUR/natten inkl frukost. Samma service ingår som på huvuddelen, skillnaden är att dessa saknar "no cabin with hydro-massage" Detta är kanske gamla nyheter för er Naxosveteraner, men bäst att dela med sig iaf. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, de får man.