Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-04-08, 21:05
piam piam är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Man blir glad....

Jag glömde kvar kameran när vi ätit lunch uppe i Drakei,vi hörde nån som ropa miss ett flertal ggr men kopplade inte förrän hon hann ikapp oss med kameran i högsta hugg.Gla vart jag för det är ju en bra bit mellan Drakei å Samos stad om vi hadd måsta åka tillbaka.

Pia
Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 22:17
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Blev åxå jätteglad...eller rättare sagt min Johan, när vi var på Zakynthos i Laganas (på lågsäsongen naturligtvis).

Vi strosade på stranden i solnedgången och ville äta nåt gott. Johan ville absolut ha gorgonzolasås till sin maträtt. Vi pratade lite med den trevliga restaurangägaren som INTE hade den såsen men ALLT annat man önskade sig. -Wait mister Johan, sa ägaren som frågat om hans namn. -I fix for you! -Sit down whit your whife and have som vine and I make you dinner.

Vi satt där och hörde en konversation från köket som för ovana öron lät som en konfliktsituation, när vi plötsligt såg ägaren springa bort till en kvällsöppen supermarket och inhandla osten.
Den var inte billig!!! Ni vet vad ost kostar in Greece😨
Jag är övertygad om att våra dricks täckte omkostnaden och när vi bjöds på både ouzo och efterrätt så kände vi att...Gud vad underbara dom ÄÄR!!
Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 14:22
Stumpan52 Stumpan52 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015

Tänkte berätta om en gång när vi var på Samos.Vi hade bott några dagar i Ireon och kommit överens om att bo på samma ställe när vi kom tillbaka från Arki.Vår värdinna Kyriaki kunde ingen engelska så dagen vi skulle åka till Arki hade hon bett sin dotter att komma. Arki är en liten ö utan vägar och med ca 45 innevånare. Kyriaki ville veta om vi visste nåt om Arki ? Hon sa att där bor några fiskare och det finns inget att göra och ingen mat att köpa.Visste vi det? Vi berättade att vi varit där flera gånger och älskar ön !
Dagen vi kom tillbaka från Arki väntade Kyriaki och hennes dotter på oss. Hon hade lagat middag till oss ,köpt vin och vatten hon sa att vi måste vara utsvultna efter att varit på Arki en vecka och sen sjöresan ovanpå det! Kyriaki var en så omtänksam människa som gjorde allt för att hennes gäster skulle trivas. Hon visade också stor omtanke om sina grannar. Det var ett par äldre damer som hon städa till och lagade mat åt. Nu har Kyriaki gått i pension men jag hoppas att någon tar hand om henne lika väl som hon gjorde med sina gäster och andra !
Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 13:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Stumpan52 Visa inlägg
Dagen vi kom tillbaka från Arki väntade Kyriaki och hennes dotter på oss. Hon hade lagat middag till oss ,köpt vin och vatten hon sa att vi måste vara utsvultna efter att varit på Arki en vecka och sen sjöresan ovanpå det!

Det påminner mig om när vi första gången skulle besöka Iraklia. Vi var då på Koufonissi. Jag frågade mig för om tips om Iraklia, en kvinna kunde berätta att Iraklia inte var något att ha, det var en ful ö, stränderna var usla och människorna introverta. Konstigt tänkte jag och åkte dit ändå. Och stannade en hel vecka.

Kvinnan hade fel, inget av det hon hade berättat stämde. Senare förstod jag att kvinnan på Koufonissi aldrig hade varit på Iraklia, trots att öarna ligger bredvid varandra. Hon ville förstås att jag skulle stanna på hennes ö.
Svara med citat
Gammal 2016-04-11, 16:03
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jeg bliver glad over mange ting i Grækenland som f.eks. i dag, hvor jeg gik fra Potamos til Palaiochora og videre til Aroniadika (på Kythira), hvor jeg mødte en græker, der lever af at bygge tage, og som i eftermiddag var ude at kigge til sine bier. Han fortalte, at han ingen problemer har, og at ikke havde noget at klage over
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:02.