Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-03, 15:16
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Boende

Hej!
Någon som har tips om ett bra boende typ vid Agia Marina, vi tänkte inte åka charter denna gången utan boka själv och vara borta 3 veckor. Gärna med pool.
Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 18:28
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Boende

Hej Lotti!
Nu blir jag lite nyfiken på hur ni tänkte boka resan
Är tanken att ta flygstolar? När det gäller boendet, är det hotell eller typ mindre "pensionat" ni vill bo på? Har tänkt göra nåt liknande flera gånger men slutpriset har visat sig bli detsamma så då har det blivit charter i alla fall.
Nu har vi bokat Apladas i Agia Marina som verkar bra. Atrion har åxå ett bra läge.
Lycka till och berätta gärna
Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 13:08
Lottis avatar

Hej!
Vi tänkte ta flygbiljett med Norweigan från Danmark men jag har kollat lite nu och det verkar ju inte att bli billigare än charter så vi får de hur vi gör.
Ni får ha en trevlig resa till Grekland
Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 13:28
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Hej!
Vi tänkte ta flygbiljett med Norweigan från Danmark men jag har kollat lite nu och det verkar ju inte att bli billigare än charter så vi får de hur vi gör.
Ni får ha en trevlig resa till Grekland

Ta kontakt med hotellen direkt och se vad ni kan få för pris. Vi tjänar stora pengar på att skippa chartern... Får du flygbiljetter t o r för under 2000kr och åker högsäsong i 3 veckor så blir det mycket billigare.

// Malin
Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 15:35
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Har tidigare bott på Atrion som både har pool och bra läge nära stranden. Bra tavernor, bara några minuters promenad från hotellet. Och bussen till Chania stannar utanför hotellet.

Så i maj blir det åter två veckor på Kreta/Agia Marina/Atrion.
Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 21:11
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Våran favorit är Atrion som du kan boka på egen hand men jag vet att han som har Horiatiko (restaurang) också hyt ut boende och där finns pool. Gå in på deras hemsida.
Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 22:51
Lottis avatar

Var menar du att jag ska hitta boende på deras hemsida? Jag har kollat men hittar inget
Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 20:01
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Förlåt, hade för mig att dom hade en länk förut men den verkar vara borta men du kan maila dom så får du veta mer.
Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 16:45
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Bara en fundering:
Om ni ska vara på Kreta i bortemot tre veckor, så kanske ni blir nyfikna på att se er omkring? Det finns så mycket att se på ganska kort avstånd från Chania. Södra Kreta, någon timme bort, är väldigt annorlunda.
Om ni är nyfikna så snegla gärna på tråden om luffande på Kreta i maj. Många roliga idéer.
Men det är såklart er resa. Bara ett tips.
Trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 18:39
Lottis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Bara en fundering:
Om ni ska vara på Kreta i bortemot tre veckor, så kanske ni blir nyfikna på att se er omkring? Det finns så mycket att se på ganska kort avstånd från Chania. Södra Kreta, någon timme bort, är väldigt annorlunda.
Om ni är nyfikna så snegla gärna på tråden om luffande på Kreta i maj. Många roliga idéer.
Men det är såklart er resa. Bara ett tips.
Trevlig resa!
Tack för tips, vi har inte bestämt oss än var och hur länge vi ska bo, ska kolla tråden om Kretaluffen.
Svara med citat
Gammal 2016-01-21, 21:37
Lottis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av annelie1 Visa inlägg
Förlåt, hade för mig att dom hade en länk förut men den verkar vara borta men du kan maila dom så får du veta mer.
Har mailat dom
Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 00:02
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Vi tillbringade tre veckor på Kreta juni-14.Flög med Norweigan Luleå-Stockholm Stockholm - Chania.
Bodde första dagarna i Chania Nea Chora tog sen bussen till Paleochora och bodde där i fem dagar sen bussen tillbaka till Chania busstation äntrade bussen till Georgiopolis och var där en vecka så till sist bussen tillbaka till Chania och Kato Stalos där vi tillbringade sista veckan.Bokade boenden via Booking,allt fungerade jättebra,bra boenden enkelt med bussresorna.Vi är så nöjda med den resan.
Monica
Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 19:44
sari sari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015

Hej!Ni har säkert bokat resa redan men rekommenderar Hotel Folia i Agia Marina.Kolla deras hemsida.Jättetrevlig familj som äger hotellet.Pool finns.Stranden nära och restaurangerna förstås.Dom har egen restaurang också.Ligger 10min promenad från Platanias.Flygplats Chania.Mvh Sari
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.