|
||||
|
||||
Sv: En liten reflektion ...
Tusen takk, Janne
Stella, Kostas og Panagiotis hilser s å m y e tilbake til deg Og, jeg trenger vel ikke si at vi har det som "plommen i egget" |
|
|||
|
|||
..ja passa på att njuta, för dan efter jag kommer skulle det bli regn enligt yr.no......Är jag förvånad??
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Vid närmare eftertanke så kanske jag ska vara glad att vi åker om varandra hela tiden och aldrig är på samma ställe samtidigt // Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
Yr " lovet" regn i dag og, men det har vært sol og fint.... det kom ikke en eneste dråpe |
|
|||
|
|||
Citat:
...fast på Kreta skiner solen nästan jämt... Lissi |
|
||||
|
||||
Vi brukar ofta få 8.8 kilo var när vi läser av vågen. Och då har Arne flera kg sladdar med sig. Detta på en 3-veckorsresa. Våra postslitna ryggar klarar det bra att luffa runt med.
Men på hemresan är dom betydligt tyngre. För denna hemresa om 5 dar har vi med oss 3 burkar marmelad, ett kilo Loutros-salt, en flaska melloraki samt honung till blomvattnerskan hemma Birgitta. |
|
||||
|
||||
Finessen är inte tunnare kläder utan hur du matchar kläder och skor. Om du vill ha ett par shorts, en kjol, ett par byxor och en klänning med dig på resan. Tänk då på att toppen och/eller blusen ska kunna matcha både shortsen, kjolen och byxan. Likadant tänker du med skona, att dessa ska matcha samtliga outfits.
Det du matchar med shortsen hemma, kanske du inte vill ha på dig när du är på resmålet. Då är det bättre att tänka att en överdel ska kunna matchas med flera underdelar. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Så här löste jag vikten, min förra resväska som visserligen var något större vägde närmare 7 kilo.
Nya väskan väger 2 kilo (Samsonite lättviktsmaterial). Dessutom är nya väskan en fröjd att köra, den har fyra hjul och rullar så lätt o fint. För en stroketomte som mig så är det lättare att gå med den resväskan fullpackad än ingen väska alls. Rekommenderas verkligen |
|
||||
|
||||
Citat:
/Kajja |
|
||||
|
||||