|
||||
|
||||
1 år!
Upptäckte nyss att idag är det ett år sedan jag registrerade
mig på Kalimera. Hurra, hurra!! Det känns som om jag varit medlem myyyycke längre! "Plattan" har verkligen blivit flitigt använd sen den 26/5-15. Det har varit jättekul och inspirerande att läsa om alla öar, tips och frågor Alla resebrev har varit härliga att fördjupa sig i. Den långa, mörka vintern blev lättare att "genomlida" när man fick resa iväg i fantasin. Jag ser fram emot mitt nya Kalimera-år och att få läsa alla nya inlägg, göra egna (som jag ibland önskar jag inte hade skrivit ) och att få njuta av fina bilder från underbara Grekland! Ha en fin sommar, alla. / Kajja |
|
|||
|
|||
Sv: 1 år!
GRATTIS på "födelsedagen" !
Lissi |
|
||||
|
||||
Grattis på födelsedagen från mig också.
Kalimera fyllde nitton år den 15 maj, men i år glömde jag bort det. |
|
||||
|
||||
Men nästa år , måste vi komma ihåg att fira Kalimera, 20-åringen!!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Och tänk Janne och Camilla, vilken glädje vi har haft under dessa år (ja kanske inte på posten). Birgitta, som nu bara sitter och glor på Glaros taverna, Agathonissi. |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som badat idag. 15 grader enl termometern. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Glaros är ett av de bästa sitta-och-glo-ställena som finns! Angående Posten så trivdes jag mycket bra där, ända tills det kom en ny koncernchef och sabbade allt. Det var vågat! |
|
||||
|
||||
Citat:
Härlig kommentar |
|
||||
|
||||
Grattis Kajja
Jag var själv tvungen och se efter och i år firar jag 10 år här på Kalimera Anna |
|
||||
|
||||
Citat:
När jag firar 10 år kommer jag att skriva om hur vi har det med vårt säsongsboende på Kreta Det är vad vi planerar för ialla fall...Hoppas!! Dreams can come true Tack ni andra som grattade! Ha en härlig helg, alla! /Kajja |
|
||||
|
||||
Grattis!!!
Var själv inne o tittade på min registrering nu. 9 februari 2005 står det men jag tror att det var ungefär tio år tidigare.... Vad kommer detta sig? Jag har mycket glädje av Kalimera när längtan är för stor Lena |
|
|||
|
|||
Tänk om man visste när man registrerade sig! det har ju varit en omorganisation så det står att jag är registrerad 2005, men det var mycket tidigare. 1999 eller 2000 för jag var ju medlem sen ett tag när första Kalimeraträffen var 2001 i Stockholm....Tror 1999...
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Undrar hur frågorna såg ut på forumet då?! "Är det en eller två mellanlandningar till Rhodos?" Och 10 år från nu: "Vilken flygplats är bäst? Nässjö eller Sävsjö?" ...bara en liten parentes... /Kajja |
|
|||
|
|||
Nej Du , det var samma frågor som nu...och mycket om grekisk musik. Det var så jag lärde känna goa väninnan Marianne I Danmark. Georgios Dalaras och Giannis Parios..och så hamnar vi bredvid varandra på Dalaras konsert I Sthlm 2001..och där träffade vi även Janne och Camilla ..Greken på hörnet...hette restaurangen där vi åt alla 6! Så var det även första Kalimerafesten I Stockholm...2001. Hur många var vi? Året efter I Uppsala, men då var jag inte med. 2003 I Malmö däremot var en helt underbar fest..oj! Men sen blev det inga fler nationella, utan lokala. I Lund ordnade jag åren 2005-2009 många träffar. Så fortsatte jag I Kalmar 2010- 2014. Men ingen har tagit över. Flera jättegoa vänner har jag fått genom Kalimera. Alla berikar livet! Särskilt Marianne, Jens, Kari och Arne som berikade Claes och min bröllopsresa I Aten nyåret2005/2006. Inte att förglömma Jeanette( Zanet) och Zissios nu på norra Öland I Byxelkrok)med underbara taverna Terazzen.( Närmre Grekland utan att vara där kommer man inte). Sen CarinaN och Percy I Kalmar, och många, många fler!!
KALIMERA BERIKAR LIVET! Ingen glömd...Tog sen någon upp traditionen med Kalimerträff så kommer vi...men jag har gjort mitt... Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Kommer ihåg tipsen på packlistan från första Kalimera. Tror jag har den utskriven någonstans i gömmorna. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Kajja |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|