Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-25, 13:43
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Det kanske tar lite tid....

Vill bara tala om att Kalimera-abstinensen har försvunnit!
Dock inte Greklands-abstinensen,,,,,,

Birgitta
Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 13:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Visst är det härligt med "riktiga" Kalimera, det är vi ju många som tycker. Inget går att ersätta det. Jag tycker Kalimeraforumet på FB är mycket rörigare....men fina bilder får man ju se....fast alla hinner man inte njuta av. Det blir ju mest de öar man själv är förjust i

Mysofix....Jag fick inget meddelande...Vi var bara fyra-fem timmar i Ierapetra, men en öl hade vi ju kunnat dricka ihop om vi varit där samtidigt!

Visst är det roligt att planera resor.....och för min del blir det ju TVÅ greklandsresor till detta år i höst..Jag är lyckligt lottad. En riktigt rolig överraskning fick jag förra veckan då en väninna i Lund berättade att hon också ska till Tinos....Hon kommer dagen innan mig och så kan vi ha lite sällskap av varandra för vandringar och middagsprat. Hon har länge velat se "MIN" ö! Hon vill dock inte bo på Nikoleta Rooms och det är rätt bra då vi är ensamvargar också båda två... Jag stannar dock längre än vad hon gör där och sen fortsätter jag till Syros.

Nu hoppas vi att ALLA hittar tillbaks hit igen....

Lissi - som åker till Mallorca i morgon.
Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 13:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...då vi är ensamvargar också båda två...
Å här är en annan ensamvarg
Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 14:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja visst är det underbart, att också kunna vara det , samtidigt som man gillar sällskap också när man SJÄLV vill!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 14:45
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Citat:

Birgitta-
Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 01:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Kul att många börjar hitta tillbaka "hem". Dock har vi säkert tappat några på vägen, men förhoppningsvis lockat till oss några nyfikna, som kanske blir medlemmar. Dock kommer det att bli svårt att få upp takten, även fast det ökar med höstens intåg. Vad kan vi göra själva då?
Ja varför inte ta för vana att varje gg man är inne, kanske göra ett inlägg, eller bara svara med en smiley, för att visa att man uppskattar det folk skriver.
Sen kommer det ibland helt nya ovana grekresenärer, med frågor som kan te sig en aning banala för oss. Men alla är vi barn i början, så låt oss hjälpa dem med svar istället för att bara skriva att detta är besvarat tidigare och finns att söka i forumet. Man ska känna sig välkommen på Kalimera!
Har ni andra några tips på att få upp användandet?

/Netwolf

Hear hear Wolfen! Det är inte första gången som jag instämmer i dina inlägg, och säkert inte heller sista. Av någon anledning har du och jag samma uppfattning om mycket. Och det där med att visa lite omtanke och ge trevliga svar till nya medlemmar tycker jag är extra viktigt. Det var väl kanske så vi själva frälstes till Kalimera. Vänliga och trevliga tidigare medlemmar som gav sig tid att svara på våra frågor.

....... och föresten, även vi som har varit mycket i Grekland är kanske lite okunniga när det handlar om någon ö som vi aldrig har varit på. Säkert har vi då en del frågor. Kanske några är så "banala" så att vi som "är så erfarna" väljer att inte ställa dem.

Hoppas att även ni "gamla greklandsrävar" väljer att lufta lite av era hemliga tankar om Grekland.

Masse
Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 08:33
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Just precis, det där att vara så aktiv man kan tror jag är viktigt. Kalimera skulle nog må bra av nya aktiva medlemmar. Så om vi kan bidra till det med vårt uppträdande så skulle det ju vara fint. Och på det sättet skulle vi också hedra Janne och det stora jobb han har gjort med Kalimera under årens lopp!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 10:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Kalimera skulle nog må bra av nya aktiva medlemmar.
Ny medlemmar kan inte inte regga sig för tillfället, det är när den funktionen är aktiverad som forumet har hackats.

Det blir mer fart i forumet när jag är bättre, just nu är jag väldigt inaktiv, och det beror på att jag inte kan sitta vid dator eller annan skärm pga av värk.
Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 11:05
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Ok, det är ju tråkigt att det är så, men kan ju inte hjälpas för tiillfället. Så väldigt synd med din rygg. Hoppas verkligen att du kan få hjälp för att må bättre. Tills dess får vi "gamlingar" här på forumet hålla diskussionen igång.

Tack Janne för att du trots dina problem lyckades få Kalimera i form igen!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det blir mer fart i forumet när jag är bättre, just nu är jag väldigt inaktiv, och det beror på att jag inte kan sitta vid dator eller annan skärm pga av värk.
Det gjør meg veldig trist å høre at du fortsatt har så vondt,
heller er verre, enn bedre ........
ØNSKER DEG GOD BEDRING, Janne 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:51.