|
|||
|
|||
Nytt rött grekiskt vin
The Lion, är ett nytt rött och ekologiskt grekiskt vin som hittat till Sverige. The Lion Organic Agiorgitiko Cabernet Sauvignon, är hela namnet och det kommer från Giannikos Winery på Peloponnesos. Artikelumret är 6259 och en 750 milliliter flaska kostar 119. Vinet ska finnas i 210 butiker och vid sökning på Systembolaget så visade det sig att det t o m finns i närmaste butiken, så nu drar jag.
|
|
|||
|
|||
Sv: Nytt rött grekiskt vin
Citat:
Tack för tipset, Tripod! |
|
||||
|
||||
44 ex i min butik. Härligt! Ska jag köpa i morgon
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Kom gärna igen och berätta hur det smakar!
Masse |
|
|||
|
|||
Så var The Lion provat och det befanns vara ett drickbart vin. Först kändes det lite väl tunt för min smak, men vinet växte och blev perfekt till kolgrillad lammsouvlaki. En flaska räckte för två. även om det kändes som att det inte varit fel med några centiliter till. Tre flaskor väntar nu i lagret redo för nästa lammrätt, som torde bli mouzaka eller lammstek i ugn.
|
|
||||
|
||||
Tack för recension!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Inhandlat ! Tack för tips! Grekiskt vin är alltid grekiskt vin, en smak av Grekland; The Lion en smak av Korinthos. Härligt att de grekiska vinerna kommit i det vanliga sortimentet, även i liten skala. På Kreta, på vägen till Imbrusravinen, var vi på en vingård, Dourakis - vars vin nu letat sig till Sverige - "Lihnos" och "Kudos", och de går att specialbeställa. Sagolikt gott, med den kretensiska druvan Kotsifali... mums. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|