Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-13, 12:03
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Sv: Hotell Labito

Ha ha! Vad jag råkade ut för både på Lesbos och Thassos var inte getingar utan de jäkla myggen! De älskar mig och jag är allergisk jag får jättestora blåsor som spricker och blir stora öppna sår. Så hela veckan går sedan till att vara efterklok att man chansade första dagen och fixa medikament för att slippa gå till doktorn (ligger alltid farligt nära). Men det är som det är och inget jag låter förstöra min resa. Och du har rätt: att springa i backar i hettan är jobbigt. Det är ju även riktigt varmt till sent på kvällen. Och vad gäller panorama provade jag och min syster en gång, för att vi var nyfikna, att gå den långa branta stentrappan ner mot byn, men gjorde aldrig om det. Den var otäck att gå i även på den tiden mina knän var friska och jag var betydligt yngre. Så om vi åker tillbaka i år blir det antingen hotellet du ska bo på eller Arhina där de har underbara markterasser vid poolen, men då kommer jag att bli beroende av taxi eftersom jag har svår artros i båda knäna.

I Pythagorion kan du gärna äta fisk på Maritsa. Pappan är fiskare och de har utmärkt mat. Stifado, andra kalvgrytor och spaghetti bolognese är bäst på Faros vid den lilla stranden remataki i byn.
Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 19:06
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Ha ha! Vad jag råkade ut för både på Lesbos och Thassos var inte getingar utan de jäkla myggen! De älskar mig och jag är allergisk jag får jättestora blåsor som spricker och blir stora öppna sår. Så hela veckan går sedan till att vara efterklok att man chansade första dagen och fixa medikament för att slippa gå till doktorn (ligger alltid farligt nära). Men det är som det är och inget jag låter förstöra min resa. Och du har rätt: att springa i backar i hettan är jobbigt. Det är ju även riktigt varmt till sent på kvällen. Och vad gäller panorama provade jag och min syster en gång, för att vi var nyfikna, att gå den långa branta stentrappan ner mot byn, men gjorde aldrig om det. Den var otäck att gå i även på den tiden mina knän var friska och jag var betydligt yngre. Så om vi åker tillbaka i år blir det antingen hotellet du ska bo på eller Arhina där de har underbara markterasser vid poolen, men då kommer jag att bli beroende av taxi eftersom jag har svår artros i båda knäna.

I Pythagorion kan du gärna äta fisk på Maritsa. Pappan är fiskare och de har utmärkt mat. Stifado, andra kalvgrytor och spaghetti bolognese är bäst på Faros vid den lilla stranden remataki i byn.

Nu börjar vi vara igång med packningen. Jag bara älskar och stå vid strykbrädan och stryka allt. Det ryms så mycket bättre i väskan då. Alltid så himla roligt sista veckan innan resan blir av. Är väl lite fascinerad av det som sker innan. Lite av stressen som kan uppstå....Jobb kontra packning och annat. Men nu är jag en som bara älskar att organisera. Det är lite av charmen med att resa. Att inte få allt serverat. Jag tycker nog att det har blivit roligare att resa ju mera åren kommer inpå huden.
Nu har man ju inga småbarn hemma längre....Alla är utflugna. Nu gör mamsen lite som hon vill .
Ha det bäst. Ska hälsa Pythagorion från dig // Kram Helen
Ps! Tack för alla fina svar
Svara med citat
Gammal 2016-09-18, 20:56
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Ha det underbar!!! Och berätta gärna sedan hur du haft det. Grön av avund
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.