|
||||
|
||||
Åska o Regn
Hej ska till Kefalonia i morgon för första gången.Man kan tro att det är Lissi som ska dit regn en hel vecka suck....jag som är så beroende av sol på semestern valde mellan Kreta o Kefalonia men då jag varit på Kreta flera gånger tänkte jag....Hoppas meterologerna har fel men när det gäller regn brukar de ha rätt bara att packa paraply och regn kläder suck.....hoppas maten är god i alla fall visst låter jag gnällig men jag älskar SOLEN.Hej då från dysterkvisten i Norrbotten
|
|
||||
|
||||
Sv: Åska o Regn
Hej Ellada!
Jag förstår verkligen hur du känner. Grekland och sol hör ihop! Det har varit väldigt mycket åska och regn en period nu i den delen av övärlden. Jag var på Zakynthos i början av september och det blev 2 st.rejäla ovädersdygn, extra allt Hoppas du hinner njuta av lördagens utlovade sol och att resten av prognosen inte "håller vad den lovar" Trevlig resa från en fd. Norrbottning /Kajja |
|
||||
|
||||
Tack Kajja jag har själv varit i Lefkas exakt samma period som nu hade åska o regn en dag visste att det är en ostadig period men inte en hel vecka inte ens här i Luleå brukar det hålla i sig en vecka bara hålla tummarna
|
|
||||
|
||||
Kanske du skulle snegla på Naxos? Här har det varit och är flödande sol med 28 grader och en sval havsbris sedan hit vi kom i måndags.
Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
Du ska veta Arne att jag varit in på Aegean sida för att se priserna Kefalonia- Naxos hiskeliga priser synd annars hade det blitt Naxos
|
|
||||
|
||||
Dodekanesa har inte fått regn än, för de stora ovädren drar oftast norröver. Hoppas du får några fina dagar i alla fall.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Typisk for sånn vær er jo at det først skyer til, tordner, lyner og regner på ettermiddagen, og så gir det seg om kvelden. Sjekk f.eks. Yr: http://www.yr.no/place/Greece/Ionian...onia/long.html
Det er ikke så mange dråpene som skal komme - bortsett fra søndag om en uke, men da er vel du hjemme igjen? Alternativet er å hive seg på et fly eller en buss til Athen, her er samme uke i Nafplio: http://www.yr.no/sted/Hellas/Pellepo...idsvarsel.html |
|
||||
|
||||
Hej är nu på Kefalonia regn åska och jordskalv.Har aldrig haft ett jurdskalv tidigare fast vi varit så många gånger,blev riktigt skakis (nu var jag fyndig) Kefalonia är underbart härmed utnämner jag Myrties beach som vackraste idag har vi dock haft sol mellan molnen denna ö är den bästa vi varit på i år Fiskardo Assos Lassi Lordata Sami Argostoli mycket vackra hälsningar från Ellada
|
|
|||
|
|||
Härligt att ni också gillar Kefalonia och att ni fått sol. Mindre kul med jordskalv dock!
Här på Tinos strålande sol hela dagen och nu på kvällen helt vindstilla. Man vill inte sova. Sitter på balkongen I linne nu kl 23 grekisk tid. Hoppas vädret blir bra igen.. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Myrtor är grymt vackert från ovan! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|