Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-10-05, 14:49
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Om jag fick tag i honom...

jan c: det tror jag inte! Och nog för att jag hade mitt gamla kort i nästan femtio år var det inte särskilt slitet, om man säger så... det var väl aldrig någon som kollade baksidan över huvud taget. Jag behåller givetvis det jag har nu tills det blir byte.

Jag har fått veta att grekiska ID inte duger som ID utom landet, för de har inte något sista förbrukningsdatum...folk är uppmanade att byta till ett modernt med latinska och grekiska bokstäver, men det går trögt. Tacka för det, man var ju mycket snyggare på det förra kortet. Grekiska körkort kan inte användas som ID, det lär gå i Sverige (?)-och det finns en enormt stor kommers med olika ID-handlingar, fick jag också veta.

Svenska systemet med personnummer som ibland känns lite irriterande- ingen frågar efter ens namn, bara numret...det ska ni vara glada för, hörni. Här har vi flera olika nummerserier: Skattenummer (AΦΜ), AMKA, som liknar personnummer, sjukförsäkringsnummer och ID-kortets nummerserie.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.