|
||||
|
||||
Filminspelning på Kalymnos
Häromdagen var det lite uppståndelse på stan (igen...) för man spelade in scener till en film som kommer att vara klar om en månad ungefär. "Nowhere" är namnet och den har vänt på flyktingströmmen- som om nordeuropeer måste ge sig av till mellanöstern...ska bli jätteintressant att se den. Vi har fått löfte om att få se premiären här på lokal-TV!
|
|
||||
|
||||
Sv: Filminspelning på Kalymnos
Den tanken har poppat upp ibland.
Mycket spännande!! Du måste berätta om premiärvisningen när ni har sett filmen / Kajja 👱 |
|
||||
|
||||
Hoppas vi kommer kunna se den i Sverige också.
// KR |
|
||||
|
||||
Spännande. Skulle gärna vilja se den. Ett intressant (och kanske nyttigt och lärorikt) perspektiv!
Lena |
|
|||
|
|||
Oj, det kan ju verkligen bli intressant! Är det en grekiskt producerad film?
|
|
||||
|
||||
Det finns ett långt reportage- på grekiska- på www.kalymnosola.com, med foton från förberedelserna. Det är en tysk-grekisk produktion, kortfilm, med regi av Sotiris Palaskas, som har gjort andra bra produktioner tidigare. Goethe-institutet i Atern står som producent, enligt vad jag kan utläsa ur reportaget.
Jag träffade några som var med och staterade i går, och de berättade att det hade varit kul att vara med- i kallbåsten och regnet. LokalTV hade också reportage och fick löfte att visa filmen bland de första när den är klar. Folk från orten och från Kos samt uppraggade utlänningar som spelar turister ser med blandade känslor hur ön fylls av flyktingar från norr... |
|
|||
|
|||
Tack för info, Monica! Jag läste reportaget. Det verkar ju som att vi alla kommer att kunna se filmen. Det hela blir tydligen av hög kvalité, så det kan ju bli en verkligt viktig film.
|
|
||||
|
||||
Man vet ju inte hur världen vänder som det ser ut just nu. Och i vilka stövlar man möjligen går, om man nu ens har stövlar.
Skulle vara intressant att se filmen. / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Håller tyvärr med dig. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|