![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som alla vet går det inte att titta in i solen, men vissa kameror kan. Som denna bild är ett bra exempel på. Jag letade efter en annan bild när jag såg denna i arkivet, och det som direkt slog mig var att jag hade svårt att titta in i solen även här, fast det är en bild.
![]() Bilden tog jag när jag satt och sippade på ett glas retsina på en fisktaverna i Nea Chora, väster om Chania på Kreta. |
|
||||
|
||||
![]()
Fantastisk bild! Tur att man kan använda en kamera när inte ögat räcker till
![]() //Conny |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tog många bilder på just denna solnedgång för jag ville ha en bild när solen var i gatlyktan, och en sådan tog jag också, men den blev inte bra. Dock gillar jag denna där solen har förflyttat sig till höger om gatlyktan.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Väldigt fina bilder!! Jag blev faktiskt bländad av solen på den första
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så här kan det också se ut när solen går ner i Nea Chora.
Detta är en januariafton. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag också, visst är det märkligt.
Häftigt! Det ser ut som om det brinner. |
|
||||
|
||||
![]()
Så fina bilder. Nea Chora kan man alltid längta till. Om jag har förstått rätt har de nu byggt om strandpromenaden så att den är helt bilfri, kanske någon som har varit där nyligen? Har varit där bara en gång, men vill gärna tillbaka. Kort väg in till Chania, fin strand och många härliga tavernor.
![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag var där nu i månadsskiftet september - oktober. Strandpromenaden är inte helt färdig men är i det närmaste bil- o moppefri. Det är skönt att kunna gå och strosa där. Jag trivs så förträffligt bra i lugna Nea Chora. Strand, bra restauranger och närheten till Chania.
Marilene |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Där har blivit jättefint! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Måste nog ta mig dit på nytt. Det är ju så behändigt att flyga till Chania och sen är det bara en kort taxiresa till Nea Chora. Ser att tavernorna inte längre har bord vid strandkanten. Har väl blivit förbjudet. Men det är ju inte något problem. Maten är säkert lika god.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Bra, då har man något trevligt att se fram emot.
/ Anne ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|