|
||||
|
||||
Bildgåta 4768 - Manolis Kantina på Karpathos
Var är vi nu?
Denna är lite annorlunda. Jag vet vilken ö vi är på, men jag vet inte var på ön vi är, för jag minns inte var jag tog denna bild. |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4768
Jag väntade mig att se berg av vattenmeloner , körsbär eller jordgubbar, för såna här sjul brukar finnas längs vägarna i odlingsområden, exempelvis Peloponnesos. Men det tycks vara ett improviserat café. Kos?
|
|
|||
|
|||
Karpathos?
|
|
|||
|
|||
Lesbos?
|
|
|||
|
|||
Jag gissar på Kefallonia.
Marilene |
|
||||
|
||||
Kastos?
|
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. Nej. Nej. Rätt! Då är frågan var på Karpathos vi är? Jag vet alltså inte. |
|
|||
|
|||
Har ingen aning men gissar att det är någonstans på södra delen av ön eftersom det ser ganska låglänt ut.
|
|
||||
|
||||
20 minuter efter att bilden är tagen är vi i Arkassa. Vet du var vi där då, på bilden innan alltså.
|
|
|||
|
|||
Nej, vet tyvärr inte.
|
|
||||
|
||||
Får se om någon annan kan gissa, annars får vi nöja oss med ön.
|
|
||||
|
||||
Manolis Kantina ved Afiartis stranden, like ved flyplassen.
Tror ikke den står der lenger nå. |
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.greece.com/photos/destina...nolis/23807102 Men är det rätt strand? Agrilaopotamos beach kanske? |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Det verkar vara nära stranden Agrilaopotamos, och där vet jag att vi hade varit ungefär samma tid som vi tog bilden som gåtan gäller. |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4768 - Manolis Kantina på Karpathos
En liten fråga.
Vi har av olika anledningar inte haft möjlighet att återvända till Karpathos på några år. Gör ont i hjärtat. Sedan vi var där sist har vännen Minas gått bort, Mikes Restaurang har efter tråkiga turer fått ny regim och Manolis har också tvingats lämna stället. Vet att han nu är verksam i taverna på annat håll på ön. Var det i närheten av flygplatsen och i samarbete med sin mor? Kommer aldrig att glömma hennes fyllda succiniblommor! Blev därför nyfiken på den här bildgåtan. Är det samma Manolis som vi pratar om? Längtar väldigt mycket efter att återvända till Karpathos och lägga en blomma vid Minas grav och äta en bit hos Manolis. Masse |
|
||||
|
||||
Manolis från "Mike`s" arbetar nu i familjens taverna Rina som ligger vid vägen ganska nära flygplatsen, som du verkar känna till :-) Vi brukar åka dit och äta av hans mammas goda mat och umgås med Manolis :-) Jag tror inte att det är han som har haft den här tavernan på bildgåtan.
Om du vill besöka Minas grav, så ligger den på kyrkogården i Menetes. Alldeles bakom kapellet :-( Hoppas ni får möjlighet och besöka Karpathos igen snart! Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|